• miiillan

kan alvedon stoppa värkarbetet?

jag är i vecka 38 och sen över en vecka tillbaka har jag haft förvärkar. det känns som de blir starkare och starkare för varje dag....

imorse hade jag så ont att jag låg och kved.. efter lång tid tog jag två alvedon och sen har det varit lugnt...

eftersom jag ätit alvedon varje dag så vill jag helst vänta så länge som möjligt innan jag tar...

nu till min fråga (hittar ingen info i forumet)

värkarna släpper men stoppar alvedonen även upp värkarbetet? kanske lika bra att stå ut och hoppas på att det sätter igång mer och mer..

börjar bli frustrerande att ha dessa förvärkar som gör ont, men de är oregelbundna.. dock håller de i sig i ca 1,5 - 2 minuter.. 

längtar till våren!!!
  • Svar på tråden kan alvedon stoppa värkarbetet?
  • Mrs

Alvedon stoppar inte upp värkarbetet. Jag fick tex alvedon mitt under en pågående förlossning, det hade jag ju inte fått då.
    ( hjälpte inte ett skit-men det hör ju inte hit ;)

Ett tips jag fick , men aldrig provade är ett varmt bad.
    Håller värkarna i sig då, så är det på riktigt och inte
    förvärkar. Vet inte om det är sant, kanske någon annan vet ?

Hoppas det sätter i gång snart :)

• Twiist3d

Jag hade förvärkar förra veckan, och gick och la mig i badet. När jag kommit upp ur badet och lagt mig framför soffan fortsatte värkarna, men tillslut så avtog dom. Var i v35 förra veckan. Så för mig funkade inte badet just vid det tillfället. Men det är väl olika från person till person :)

• miiillan
    Mrs skrev 2008-03-25 18:31:15 följande:
    Alvedon stoppar inte upp värkarbetet. Jag fick tex alvedon mitt under en pågående förlossning, det hade jag ju inte fått då.( hjälpte inte ett skit-men det hör ju inte hit ;)Ett tips jag fick , men aldrig provade är ett varmt bad.Håller värkarna i sig då, så är det på riktigt och inte förvärkar. Vet inte om det är sant, kanske någon annan vet ?Hoppas det sätter i gång snart :)
    ja okey

hehe!! ja du... dushen går på högvarv här hemma!!! har inget badkar

får väl fortsätta knapra tabletterna då... ska ju inte behöva må mer skit än vad man redan gör, genom att inte ta alvedon
    längtar till våren!!!
  • miiillan
    Twiist3d skrev 2008-03-25 18:33:57 följande:
    Jag hade förvärkar förra veckan, och gick och la mig i badet. När jag kommit upp ur badet och lagt mig framför soffan fortsatte värkarna, men tillslut så avtog dom. Var i v35 förra veckan. Så för mig funkade inte badet just vid det tillfället. Men det är väl olika från person till person :)
    men gäller inte det att ta alvedon och lägga sig i badet? eller det kanske ska göra underverk med bara badning...
    längtar till våren!!!
  • Cia o krabaten

det brukar ju sägas att tar man alvedon och det försvinner så är det inte på riktigt, för riktiga värkar hjälper inte alvedon emot.
    Ringer man in brukar förlossningen rek en att ta elvedon och duscha/bada för att se om det lugnar sig innan man åker in.

• RebelRose

Fick lära mig på föräldrakursen att det finns inget som kan stoppa en förlossning som satt igång.

I´ll try to be nicer if you´ll try to be smarter,
  • miiillan

ja men då vet jag...

i början räckte det med en alvedon så avtogg det efter ett tag.. nu måste jag ta två då en är för lite... vänjer sig kroppen vid det? alltså.. jag vet att alvedon inte är farligt mot bebisen men aledonen kanske tar sämre på en nu...?

lite dålig formulering men...

längtar till våren!!!
  • Dahliaer

Korta små piniga förvärkar gör så gott som noll nytta så ta alvedon du istället för att lida.

Att du måste ta mer alvedon är väl troligtvis att förvärkarna blir starkare ju närmare förlossningen du kommer

• TheFamily

Det enda som kan stoppa förlossning är Bricanyl intravenöst och det har man ju inte hemma direkt...Alvedon och dusch är perfekt för att veta om det är förvärkar eller förlossning på G...Går det över är det förvärkar om inte så är det förlossning....
    Lycka till och Grattis i förskott!!

• miiillan

tog två alvedon nyss.... orkar inte med dessa värkar...

ska promenera till mamma nu.. tack för svaren

längtar till våren!!!
  • Kalle Karls mamma

om du har riktiga värkar försvinner do minte av alvedon om du däremot har förvärkar försvinner dom av alvedon under mina graviditeter har jag fått rådet att ta alvedon för att avgöra om det är riktgia värkar eller bara fusk

Svar på tråden kan alvedon stoppa värkarbetet?