• Kristall07

förslag på fördrink till tjejfesten!

Hej! Behöver ett smarrigt recept på fördrink (med alkohol) till tjejfesten, gärna lite spexig, och good!

• Svar på tråden förslag på fördrink till tjejfesten!
  • Kristall07

hoppas på rätt forum, man ska ju dricka nåt till maten också...

• Sarapa

Jordgubbsdaiquiri
    4 cl mörk rom
    2 2 cl sockerlag
    1 1 cl pressad citron
    Färska jordgubbar och is

Mixa...
    Very good!

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Elias & Leah.ღ ¸.?°´¯)
  • aronnax

6cl päronabsolut
    7up i ett longdrinkglas
    en piggelinglass som is

Smakar saft och e fräckt

• ElleMelle

Mousserande vin med en fruktig lite syrlig sorbetkula, riktigt smarrigt!

• Sotoo

En enkel variant om man inte vill slänga ut hutlösa pengar på massa olika spritsorter e att köpa santa marias drinkmix..

Då behöver du bara:
    Santa marias mix
    Rom Lime
    Bubbelvatten..
    O jag brukar lägga i mynta..

det finns 2 olika varianter..

• mosterYster

Jag gjorde en supergod fruktig drink:

3 cl päronvodka
    1 cl Cointreau/Grand Marnier
    lite pressad citron
    1-2 cl sockerlag
    skakas med is och silas ner i ett cocktailglas
    sedan skrapar man i innehållet i 1/2 passionsfrukt och tillsätter 3 skivor färsk ingefära samt 3 skivor av en chilifrukt med valfri styrka (jalapeño för milndre hetta, piri piri el dyl för en hetare drink)

Om man vill ha en longdrink är det bara att hälla upp i ett stort glas och fylla upp med vanligt kolsyrat vatten. Detta är förmodligen den godaste drink jag någonsin gjort...

• mosterYster
    mosterYster skrev 2008-03-26 08:06:01 följande:
    Jag gjorde en supergod fruktig drink:3 cl päronvodka1 cl Cointreau/Grand Marnierlite pressad citron1-2 cl sockerlagskakas med is och silas ner i ett cocktailglassedan skrapar man i innehållet i 1/2 passionsfrukt och tillsätter 3 skivor färsk ingefära samt 3 skivor av en chilifrukt med valfri styrka (jalapeño för milndre hetta, piri piri el dyl för en hetare drink)Om man vill ha en longdrink är det bara att hälla upp i ett stort glas och fylla upp med vanligt kolsyrat vatten. Detta är förmodligen den godaste drink jag någonsin gjort...
    ... och druckit...!
Svar på tråden förslag på fördrink till tjejfesten!