• Anonym (nice mix)

Ni som fått barn med en mörkhyad man

Hur har bebisen sett ut som nyfödd? Vilken färg har den då? Är det så att det svarta pigmentet kommer fram nån dag senare?
    Väntar barn med en afroamerikan, han är ganska ljus. Är så nyfiken på hur barnen kommer att se ut.

• Svar på tråden Ni som fått barn med en mörkhyad man
  • TereseA
    Anonym (nice mix) skrev 2008-03-25 18:47:10 följande:
    Hur har bebisen sett ut som nyfödd? Vilken färg har den då? Är det så att det svarta pigmentet kommer fram nån dag senare?Väntar barn med en afroamerikan, han är ganska ljus. Är så nyfiken på hur barnen kommer att se ut.
    Anonym (nice mix) skrev 2008-03-25 18:47:10 följande:
    Hur har bebisen sett ut som nyfödd? Vilken färg har den då? Är det så att det svarta pigmentet kommer fram nån dag senare?Väntar barn med en afroamerikan, han är ganska ljus. Är så nyfiken på hur barnen kommer att se ut.
    kika i mitt galleri på bilder på min son...tar några dagr innan färg kommer...men olika hos alla..
  • TereseA

man vet aldrig med pigment..ditt barn kan bli mörkare än vårt o min man är nog mörkare än din kille..

• marina81

tycker min son blivit ljusare med åren..ser ut som jag har barn med en arab, inte en somalier...

• Mrs Moneybags

Jag är själv mulatt, men min pappa är från Kenya. Jag var gulvit som baby, som en kines ungefär och hade spikrakt, svart, blankt hår.

Om din man är ljus är det stor risk/chans att barnet blir helvitt vid födseln och även längre fram

Svarta amerikaner är ju blandade i flera led - i vissa områden har man mätt att de har ca 40% europeiska gener och i andra lite lägre, i Södern har de minst, kanske endast 10-12% europeiskt dna. Sedan skiljer det ju naturligtvis från familj till familj. Detta gör att det är omöjligt att veta vilket dna din man "skickar" till ert barn. Det kan vara mörka eller ljusa eller något mittemellan. Sedan skall det ju blandas med din färg...

Men du ser ju skillnaden på någon som är lite mörkare som jag (har bilder i mitt galleri), Barrack Obama, Halle Berry och någon som Mariah Carey eller Jennifer Beals. Det kan alltså skilja enormt. Efter några månader brukar man kunna se ungefär vartåt det lutar. Min mamma sa att min färg började komma först på ryggen och spred sig utåt. Hon hade ingen aning om hur jag skulle se ut...det var ju några år sedan och "vi" var inte så många då.

Jag ska också försöka få barn med en svart amerikan Får se vad det blir för galen blandning! Haha!
    Lycka till med bebisen

• Anonym (nice mix)

Tack för era svar, någon mer?

• TereseA
    Anonym (nice mix) skrev 2008-03-26 19:48:34 följande:
    Tack för era svar, någon mer?
    finns ett tråd som heter Afrika i blodet..där är personer som har mulattbarn..kika i deras galleri..

tycker det själv är kul att kika på andras o jämföra..
  • sad
    TereseA skrev 2008-03-26 20:11:46 följande:
    finns ett tråd som heter Afrika i blodet..där är personer som har mulattbarn..kika i deras galleri..tycker det själv är kul att kika på andras o jämföra..
    var hittar man den tråden? :)
  • TereseA
    sad skrev 2008-03-26 20:30:16 följande:
    var hittar man den tråden? :)
    där favoriterna är står det sök inlägg... tror det ska vara.Afrika i blodet babblar vidare
  • TheReLe

mina barn är mixade, deras pappa är från Kuba och har spanskt, kinesiskt och afrikanskt påbrå.. De var väldigt ljusa i början.. Men den stora hade svarta ögon och har blivit ganska mörk, dock med ljusbrunt, halvlockigt hår och den lilla hade grågröna ögon (de är bruna idag och hon är 1 år nu)och är ganska ljus men kommer att få krulligt hår.
    Den stora hade en jättestor mongolfläck (ansamling av mörkt pigment på blandbarn, ser ut som ett blåmärke) på ryggen och den lilla har bara en prick mitt i svanken.

• Anonym

Åh, min kompis har två barn med en man från Senegal. hennes äldsta är härligt chokladbrun med bruna ögon och fantastiskt lockigt hår. Den yngsta är blond med stora lockar och har isblå ögon. Min kompis är väldigt ljus i sig själv, hennes man är mörk, så gener kan slå lite hur som helst. Tycker att det är häftigt!

• Stålmamma
    TheReLe skrev 2008-03-27 15:47:14 följande:
    mina barn är mixade, deras pappa är från Kuba och har spanskt, kinesiskt och afrikanskt påbrå.. De var väldigt ljusa i början.. Men den stora hade svarta ögon och har blivit ganska mörk, dock med ljusbrunt, halvlockigt hår och den lilla hade grågröna ögon (de är bruna idag och hon är 1 år nu)och är ganska ljus men kommer att få krulligt hår. Den stora hade en jättestor mongolfläck (ansamling av mörkt pigment på blandbarn, ser ut som ett blåmärke) på ryggen och den lilla har bara en prick mitt i svanken.
    gud så söta flickor du har!
  • TheReLe
    Svar på #11
    Tack, eller vad man nu säger
  • Theodosius

Har en pojke med en man från Bolivia. Han är relativt mörk för en sydamerikan. Vår son var väldigt ljus i början, hela det första året faktiskt, fast med mörka ögon och MASSOR av svart hår. Nu är han mörkare i hyn och har lite brunare hår. Ögonen är nästan svarta. Kolla gärna mina bilder!

• tess1987

Min kille kommer från Indien, jag e blond. När sonen föddes var han vitare än mig första dygnet, men färgen kommer ganska fort, du kan kolla mitt galleri. Han är inte så mörk.

Kram

Svar på tråden Ni som fått barn med en mörkhyad man