• Liten måne

Sverigesemester med 2 ½ åring

Hej på er alla

Dagis vill att vi ska lämna in sommarens tider så vi tänkte att då kan vi lika gärna börja planera vad vi ska göra Vi hade tänkt semestra i sverige men vi vet inte riktigt vad som kan vara roligt för en 2½ åring ???? Vi bor i sthlm så vi kommer att utgå här ifrån.

Förslag??

• Svar på tråden Sverigesemester med 2 ½ åring
  • Prusiluskan

Vi tänkte ta vår 2 åring till Kålmorden. Han älskar djur. Sen tar vi nog en tur till Astrid Lindgrens värld.
    Bor åxå i Sthlm och tycker detta är rätt ok avstånd!

• Fru Gustavsson

ett zoo eller djurpark? Eskilstuna och Kolmården ligger ju bägge på OK avstånd från Stockholmia. Vi kommer nog försöka se ett eller annat djur på vår korta semester med sonen som då är runt 1&ett halvt. Först åker vi på vår sedvanliga weekend till Strängnäs och sedan är det tänkt att vi ska ta en repa till Skottland med.
    Men nu kom jag ju ur spår här, som sagt, djur borde kanske locka en liten 2-åring? Lalandia är tydligen rätt poppis i våra trakter, det ligger i Danmark och om jag fattat det rätt är det lite som Skara sommarland.

Min nyföding ska börja dagis i mars, vart tog tiden vägen???
  • tess1987

Vi ska till Västervik, Många barnfamiljer som åker dit. Nära till Astrid Lindgrens värd och, man kan ju åka upp till kålmården eller stanna på vägen hem .

Kramar

• Liten måne
    Härligt vad många bra tips det kom in!!

mammatalman var ligger parken zoo ??

tess1987, vet du ungefär hur långt det är emellan västervik och astrid lindgrens värld?

Tills vi bestämt oss tar vi gärna emot fler förslag
  • Cizzie

Stränderna på Öland. Skitkul för hela familjen. Firar vår tredje sommar där nere.

Parken Zoo ligger i Eskilstuna. Fantomenland ligger där.

• mammatalman
    Cizzie skrev 2008-03-25 20:54:01 följande:
    Stränderna på Öland. Skitkul för hela familjen. Firar vår tredje sommar där nere.Parken Zoo ligger i Eskilstuna. Fantomenland ligger där.
    japp i eskilstuna finns bad där oxå om man vill ta en heldag i värmen
  • tess1987

Liten måne skrev 2008-03-25 20:50:44 följande:

tess1987, vet du ungefär hur långt det är emellan västervik och astrid lindgrens värld?
    Japp, det är 5,7 mil, tar ca 45 min att åka.

Lysingsbadet camping nått att rekomendera i Västervik.

kram
  • Grus grus

Vi bor i SMåland, och bilar upp till Luleå varje sommar. I somras körde vi nattetid, lillan sov nästan hela vägen. Vi åkte vid 17 på eftermiddagen, höll henne vaken, kissade på macken och gav kvällsmat. Hon somnade vid 19:30 och sedan körde vi på. Det gick hur bra som helst! Luleå hade en underbar sommar, medan Småland regnade bort. Orsa björnpark är superkul, men väldigt backig! Pitebadet är uuunderbart och Luleå har fina stränder!

• Lovali

Vi skall till Öland, til Böda. Har hört mkt bra om det. Fina stränder & mkt aktiviteter. Sedan tar vi ett par nätter på Österlen på hemvägen. Bor då på ett vandrarhem som är i en gammal Skånelänga, ser toppfint ut

Ser VERKLIGEN fram emot sommaren. Må den bara bli 1000 ggr bättre än förra året! Just nu är det snöyra utanför fönstret...våren känns oerhört avlägsen...SUCK!

• Loren

Vi hade säsongskort till Kolmården förra säsongen och detta år igen (bor rättså nära), sonen fyllde 2 förra sommaren och det är verkligen superbra där både djurparken och Bamseland.

Vi var även på Gotland en vecka, vilket var superbra! Klapperstränderna där var ju helt perfekta för sonen som älskar att kasta stenar i vattnet :)

• Liten måne

Stort tack för alla förslag Nu har vi bra spridda förslag över iaf nedre halvan av sverige ;) men har någon kanske förslag på bra och billiga boenden?? Vi tänker inte tälta el ha husvagn. Så utöver det är alla förslag välkomna!

• AW76

Jag tipsar också om Öland! Vi hyrde stuga, då kan man själv välja prisklass, brukar vara från 3000/ vecka. Det beror ju på vad man vill ha för standard. Vi ville ha bra standard och då betalade vi 6000 för 1 vecka och fick en fräsch stuga med stor tomt nära stranden.

Tyvärr var det ju pissväder större delen av veckan, men den här sommaren kan ju bara inte bli lika kass som förra!

• tess1987

VÄSTERVIK hehe kostar en stuga med toa, duch, 4 bäddar kan säkert få in en extra bädd. 6200 för en vecka. Och då ingår frientre på pool området. Lysängsbadet hetercampingen 5 stjärnig.

Kram

• Liten måne

eftersom vi fortfarande inte riktigt kommit fram till nånting så fortsätter jag efterlysa förslag....????

Svar på tråden Sverigesemester med 2 ½ åring