• Annani

Donna Tartt - Den hemliga historien?

Någon som läst den? Vad tyckte ni?

• Svar på tråden Donna Tartt - Den hemliga historien?
  • Kliff

Var visserligen väldigt längesedan jag läste den, men mitt bestående minne är jättejättebra!

• Annani
    häxvrål skrev 2008-03-26 10:59:14 följande:
    Jag älskar den! Har läst den flera gånger.
    Samma här! Jag kan inte förstå att det inte går att köpa den, som tur är har jag en gammal pocketversion som är myyycket välläst, har läst den säkert 20 ggr. Jag undrar vad det är som gör att just den boken fastnat så, den andra hon skrivit är ju inte ens i närheten, inte alls samma känsla.
  • häxvrål

Annani: Går den inte att köpa?

Tycker inte heller att den andra bok jag har läst av henne var något vidare. Jag var besviken efter att ha läst den.

• kakastina76

Jag har också läst den flera gånger, den är underbar och jag har också funderat vad det är som gör den så bra...antar att det är en kombination av miljö och personbeskrivningar...det skulle vara kul att höra er analys.

• eurekah

Jag gillade den inte, minns inte exakt varför, det var längesedan jag läste den, men jag tror att jag hade för höga förväntningar på boken. Minns att jag reagerade på elitismen i boken.

• Poppy Lee

Åh, den är sååå bra! Någon av er som läst "Fördjupade studier i katastroffysik" av Marisha Pessl? Den är i samma stil, och jättebra den också. Tips!

• Alderia

"Den hemliga historien" är en av mina starkaste läsupplevelser och jag har säkert läst om den fyra, fem gånger. Roligast var det att läsa den medan jag själv studerade grekiska, jag kände mig galet smart!

Jag har precis köpt Marisha Pessl, men på engelska. Har inte hunnit till den ännu dock - det ligger några titlar före på listan.

• Poppy Lee

Alderia: Pessl får en också att känna sig smart, iaf om man har en massa universitetspoäng. Själv är jag litteraturvetare, och njöt för fullt av alla referenser jag kände igen (egotripp)!

Svar på tråden Donna Tartt - Den hemliga historien?