• ovebrink

akut hjälp mot källarspindlar!

någon som har nått tips på hur man blir av med stor äckliga källarspindlar???
    jag skulle bädda rent i min lille sons säng och tog med rena lakan direkt från tvättstugan, och då kommer det ut en megaspindel och springer upp på väggen! jag är livrädd för dom! dom är ju inte små precis...
    kan nån hjälpa mig med nått som tar död på dom?
    sara

• Svar på tråden akut hjälp mot källarspindlar!
  • Tecken

Radar-spray. Men det är bara en kortsiktig lösning; du sprayar på dem du ser. Men dem du inte ser...

• AnnaGBG

Man kan väl ta hem Anticimex, kanske? Annars är det ju att Radarspraya dem du ser som sagt.

De är vidriga, jag håller med!! *ryyys*

• CoolaSuperMamsen

dom är så himla stoora fy har sånna hemma oxå läskigt men har hört att det ska vara bra att ha spindlar hemma det tar bort annan ohyra, men vet inte vad?

4barns mamma till 3 underbara tjejer och en liten ängla pojke.
  • Solhatt

Ett gammalt indianskt sätt att få bort småkryp: bränn salvia i rummet och be spindlarna lämna ert hem. Mer miljö- och djurvänligt!

• J E S S

Ring anticimex, de har bra grejjer mot spindlar.
    De har hjälpt mej i ett hus jag bodde i en gång.
    O jag lovar, de försvinner...

Amy 000120 + Arvid 080101
  • ovebrink

tack för tipsen. det kryllar ju inte precis av dem men jag hatar dem som sagt. vad gör anticimex då, kan dom lägga ut som gör att dom inte kommer?
    har satt igen överallt men dom kommer ju in i alla fall...
    annars får jag gå till nån som kan ta bort min spindelfobi!

• J E S S

De sprayar nått gift på väggen.
    Jag har för mej att vi inte fick gå där de sprayat på ca 1 dygn efter.

O visst är de äckliga,SUPERÄCKLIGA tom

Amy 000120 + Arvid 080101
  • KattenFräsmorr
    J E S S skrev 2008-03-26 08:02:36 följande:
    Ring anticimex, de har bra grejjer mot spindlar.De har hjälpt mej i ett hus jag bodde i en gång.O jag lovar, de försvinner...
    Vafasen, skämtar du!? Jag ringde Anticimex för ett par år sedan för att be om hjälp med spindlar. De sa åt mig att de bara sysslar med skadedjur och dit hör inte spindlar. Så jag har fått lära mig leva med spindelinvasion varje höst och vår... 
  • ovebrink

åh nej, är det sant!? kanske är lönlöst att försöka få tag i dom då...

Svar på tråden akut hjälp mot källarspindlar!