• Brooke

Vilken barnvagn är bäst?

Jag är en sån som vill att allt ska bli perfekt den dagen då jag blir gravid och vill även kunna köpa grejor redan innan bebben kommer.

Jag har redan skrivit en sådan inlägg förut men jag vill skriva igen.

1. Vilken vagn är bäst? Märke?
    2. Vill ha en fyrhjuling, sväng eller ikke svängbara hjul vet jag inte. men antagligen sväng.
    3. Ska man köpa en vagn där det är separat ligg/sittdel?

Om ni kommer på mer som man ska tänka på skriv dem =) Tack på förhand - Sandra

• Svar på tråden Vilken barnvagn är bäst?
  • Fru Gustavsson

Vi hade en Knorr nizza och gudars vad jag kan sakna den nu när vi bytt mot sulky! Den har förvisso inte svängbara hjul, men är relativt lätt och smidig, med lång sufflett som skyddar bra mot sol och vind, den har mjuklift vilket åtminstone jag föredrar framför hårdlift. Ja, den var guld värd och en riktig fullträff när vi helt färska och ovetande om barnvagnsdjungeln köpte vagn
    Annars gillar jag hartan racer s som har svängbara framhjul och mjuklift.

(mjukliften är alltså en insats som man lyfter i och ur vagnen utan att behöva montera bort och montera dit några delar)

Min nyföding ska börja dagis i mars, vart tog tiden vägen???
  • Brooke

Oki.. Jag är ju oxå en person som vill köpa en sprillans ny vagn, för jag vill inte ha någon begagnad. Jag gick in på Babyproffsen med en kompis och kollade lite för jag var så jälla sugen och gå in där. Och där hitta vi jätte mkt vagnar och sånt. Och mkt olika några fula några snygga.

Men vad jag har för mej är babyproffsen väldigt bra. Jättebra service och sånt. När vi var där inne kom en tjej fram och fråga om vi ville ha hjälp men vi sa att vi kollade bara =) hehe. Ska lätt åka dit när jag blir gravid..

• Fru Gustavsson

Ok, förstår att du vill ha en sprillans vagn Då får jag inflika att knorr nizza gått ur sortimentet och blivit cango nizza istället. Jorå, tycker också att de är bra på Babyproffsen, men kolla vidare med lite fl-folk för fler tips så du har några alternativ att vraka mellan

Min nyföding ska börja dagis i mars, vart tog tiden vägen???
  • Brooke

Jo det är ju därför jag skriver här Hehe. Men det verkar inte vara så många inloggade bara :/ Hmm får kolla i morgon om någon har bombat. Det går även att skriva till mej personligen =)

• Jonasson

Brio eller Emmaljunga med 4 hjul. vändbart styre är toppen! Dessa klassiska vagnar är betydligt mjukare i fjädringen än många av de nya, moderna märkerna och modellerna. Vi hade en Brio till pojken och en emmaljunga till flickan och de har sovit så gott i dessa vagnar!
    Provade en babytravel en period men den var betydligt stummare.Har inte provat fler märken men ge dig ut i djungeln och provkör lite.

• Liinda83

Hej!

1. Det där beror ju helt och hållet på hur dina behov ser ut, vilken vagn som passar dig bäst.
    Hur bor du?(lägenhet/hus) Finns det hiss? hur stor är den?
    Var bor du?(stan/landet) osv.
    Själv bor jag i stan i lägenhet, har en bugaboo cameleon som är den ultimata vagnen enligt mig och mina behov.

2. Svängbara hjul är oslagbart tycker jag oavsett var du bor, såvida man inte bor där underlaget är väldigt dåligt.
    vagnen blir automatiskt smidigare och det är skonsammare för ryggen då du slipper "lyfta" den varje gång du ska svänga.
    finns ju massa olika modeller och märke som har svängbara hjul.

3. Smaksak tycker jag, annars kan man ju köpa en sittvagn där du lägger i hård/mjuklift. I regel är det så att vagnar med seperat liggdel kan du använda längre än bara lift eftersom barnet växer fortare ur liften.

• ami

Har också en Bugaboo Cameleon. Bor i vanligt villaoområde i mindre stad (?) by.
    Bra med denna vagn
    + Lätt (9kg)
    +Stor invändigt, men små yttermått.
    + Tar liten plats i bilen. (Ba om man som vi har en hundbur som tar upp halva platsen Är inte buren där behöver vi inte fälla ihop den nåt, ställer bara in den precis som den är (combi-bil). Smidigt!
    +Funkar även bra på skogsvägar där vi går mycket.
    +Finns stora hjul att ha när det är snö och is.
    +Barnet tycks sitta mycket skönt i den, sover gott o länge.
    +Vändbar
    +Bästa åkpåsen som man sätter fast i vagnen.
    +Superbra varukorg åtdragbar som rymmer massor utan att det trillar ur.
    +Handtag att lyfta liggdelen i som lift.
    +Sitsen kan användas som typ babysitter inomhus.
    +Bra andrahandsvärde, man förlorar mindre pengar än om man köper en Emmaljunga, kostar ungefär lika mycket. Och köper man en Emmaljunga vill man förmodligen ha en mindre sulky senare när barnet är större. BB funkar ju som det med.
    Plus en massa mera saker. Vi köpte vår när Mini var 1,5 år (har alltså aldrig använt liggdelen). Kan inte komma på något negativt.

• Sarah84

Emmaljunga helt klart de bästa märket. Sen finns de ju både duo & combi, tycker duo e bättre & betydligt snyggare, alltså separat ligg & sittdel. Vi har en Emmaljunga Edge duo & en Emmaljunga Scooter. Skulle aldrig köpa annat då ja tror ja bara blir missnöjd.

• Brooke
    Liinda83 skrev 2008-03-25 22:49:00 följande:
    Hej!1. Det där beror ju helt och hållet på hur dina behov ser ut, vilken vagn som passar dig bäst.Hur bor du?(lägenhet/hus) Finns det hiss? hur stor är den?Var bor du?(stan/landet) osv.Själv bor jag i stan i lägenhet, har en bugaboo cameleon som är den ultimata vagnen enligt mig och mina behov. 2. Svängbara hjul är oslagbart tycker jag oavsett var du bor, såvida man inte bor där underlaget är väldigt dåligt.vagnen blir automatiskt smidigare och det är skonsammare för ryggen då du slipper "lyfta" den varje gång du ska svänga.finns ju massa olika modeller och märke som har svängbara hjul.3. Smaksak tycker jag, annars kan man ju köpa en sittvagn där du lägger i hård/mjuklift. I regel är det så att vagnar med seperat liggdel kan du använda längre än bara lift eftersom barnet växer fortare ur liften.
    Jag bor faktiskt hemma hos mina föräldrar just nu och vi bor på landet men ska flytta in till stan sen när jag kan.
Svar på tråden Vilken barnvagn är bäst?