• Anonym

Är det normalt att behöva sitta på toaletten i 20-30 minuter?

Varje kväll när min man kommer hem från jobbet sätter han sig på toaletten och sitter där i 20-30 minuter allt som oftast. Är detta normalt? Kan man verkligen behöva göra så varje dag? Att man vill stänga in sig på toaletten för att få lugn och ro kan jag förstå, men min man hävdar att han behöver sitta där så länge. Och dåinte för att filosofera.

Anldningen till att detta irriterar mig är att både jag och barnen är trötta vid den tiden på kvällen. Jag lagar mat med barnen hängandes på benen och skulle uppskatta om deras pappa tog sig tid med dem då. Men han måste alltså sitta på toaletten...

• Svar på tråden Är det normalt att behöva sitta på toaletten i 20-30 minuter?
  • Anonym (samma)

Har precis samma problem, men min karl kommer hem på morgonen och ockupperar toaletten i 20-30min varje morgon, sådär lagom i tid då ma när morgonkissnödig och knappt kan hålla sig. Det hade varit helt ok om det inte vore för att han VÄGRAR att låta en få gå och kissa hur kissnödig man än är, eller så blir han skitsur och tjurar över det.

HUR kan man behöva skita i en halvtimme vid en viss tidpunkt varje dag? Själv går jag in och gör det jag ska, och det tar MAX 10min dåliga dagar.

• elrovi

hi hi hi välkommen in i gänget, har en sambo som skulle kunna sitta hela dan på dass

• Anonym

Anonym (samma) skrev 2008-03-25 22:08:22 följande:

Har precis samma problem, men min karl kommer hem på morgonen och ockupperar toaletten i 20-30min varje morgon, sådär lagom i tid då ma när morgonkissnödig och knappt kan hålla sig. Det hade varit helt ok om det inte vore för att han VÄGRAR att låta en få gå och kissa hur kissnödig man än är, eller så blir han skitsur och tjurar över det.HUR kan man behöva skita i en halvtimme vid en viss tidpunkt varje dag? Själv går jag in och gör det jag ska, och det tar MAX 10min dåliga dagar.
    Ja, exakt! Jag ska nog vara riktigt risig i magen för att behöva sitta på toa mer än 5 minuter. Blir snart galen på min man. Vad gör man? Ska jag gå in på toa innan han hinner och sedan sitta där någon timme?
  • Anonym (skitgubbe)

men sambo är lika men han kan sitta längre, flera gånger per dag....men han tål inte mjölk och är duktig på att slarva då blir han bosatt på dass tyvärr...

• Anonym (samma)

Det roliga är att min karl blir tjurig när JAG ockuperar toaletten t.ex. när jag sminkar mig innan jobbet. Skillnaden är att jag har dörren öppen och inte har något emot att låta någon annan gå på toaletten om de behöver...

Åh, jag blir irriterad när jag tänker på det, han är så himla självisk när det gäller det där morgonskitandet! Sen tar det en kvart för honom att kissa också.

• Anonym (tips)

Min pappa var likadan, han kunde sitta 30-40minuter,
    han började äta mandlar och vips så kunde han gå på toaletten på max 2minuter.
    Så vill bara tipsa om det, det kanske hjälper ja om inte man är nötallergiger då

• Anonym

Anonym (tips) skrev 2008-03-26 04:14:39 följande:

Min pappa var likadan, han kunde sitta 30-40minuter, han började äta mandlar och vips så kunde han gå på toaletten på max 2minuter.Så vill bara tipsa om det, det kanske hjälper ja om inte man är nötallergiger då
    Tack för tipset!
  • MARIA99

Min man sitter oxå där typ 20 minuter & han tycker det e helt normalt. Själv hade jag tråkat ihjäl där inne *hihi*

• Bei Bei

Verkar vara något som går i manliga släktet

Min pappa sitter lätt i en timme på toa. Min sambo går på toa direkt när han kommer hem och där sitter han i godan ro i helst 20 min. Är höggravid och är helt slut när han kommer hem om dagarna. (är hemma med våran 2,5 åring)
    Bara längtar efter att han ska komma och leka med dottern så jag får laga mat ifred.

Men på hans jobb har de bara läskiga bajamajor (han bygger hus) så jag förstår att det är skönt att sitta på en toalett som inte stinker.

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Bei Bei

Är som jag skrev innan höggravid och blir lätt hård i magen under graviditen. Äter mandlar, russin och linfrön ihop med fil varje frukost och nu är det inga problem med magen längre. Jätteskönt. Förstår inte heller hur man kan VILJA sitta så länge, det är ju aptrist.

Anonym (tips) skrev 2008-03-26 04:14:39 följande:
    Min pappa var likadan, han kunde sitta 30-40minuter, han började äta mandlar och vips så kunde han gå på toaletten på max 2minuter.Så vill bara tipsa om det, det kanske hjälper ja om inte man är nötallergiger då
    ♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
Svar på tråden Är det normalt att behöva sitta på toaletten i 20-30 minuter?