• väntar i Kina kön

Hund med kvalster allergi

Hej!
    Har provat 2 sorters allergimedeciner till min hund men utan resultat. Atarax som den senaste medecinen hette, gjorde henne så konstig i psyket. Hon ville mest ligga undersängen och var jätte deppig. Nu ska jag prova Prob-schampo och se om det hjälper.

Finns det någon som har något annat förslag eller som har gett sin hund sprutor mot allergi. Hon har jämt öroninflamation. Jätte jobbigt

• Svar på tråden Hund med kvalster allergi
  • väntar i Kina kön

Puffar på!
    Ingen med en allergisk hund?

• Vilja00

hur kommer det sig att inte vet. ordnat direkt des. sprutor? Om hunden har sådana problem bör medicinen vara anpassad direkt till henne.
    Hur länge har du prövat de olika medicinerna?

• väntar i Kina kön

Vi provat varje medecin i flera veckor men nu har jag börjat med prob schampo som ska vara jätte bra

• Sootie

Hej,
    Hur fick du reda på att hunden var allergisk?
    Eller rättare sagt hur misstänkte ni det?
    Har själv en hund med hudproblem och ska till vetrinären i morgon.. Vet inte vad det kan vara.. Kanske allergi eller något helt annat..

• väntar i Kina kön

Tog en massa prover och kostade skjortan men vad gör man inte för att få veta vad hunden har.

Hon slickar alltid på sina tassar och när jag brukar klippa henne så brukar hon vara lite svullen, röd och lite mjällig kring tassarna. Ofta öron inflamation, klåda Har till och med opererat bort halsmandlarna på henne eftersom hon har även haft inflamation i halsen ofta. Tyvärr så sväljer hon ofta fortfarande

Mitt råd till dig är att be dem göra allergi testen på engång, kosta lite mer men bättre än prova en massa medeciner, cortison, penselin. Verkar vara väldigt vanlig med allergier hos hundar

• 2SmåPrinsar

Jag har en granne som har en hund med kvalster allergi. Han tar cortison tabletter och sprutor regelbundet och äter royal canins hypo allergenic veterinärfoder och mår bra av det. Min hund äter samma foder men har någon slags kronisk magsjuka.

• Sootie

Hej!
    Tack för rådet skall tänka på det i morgon..
    Min hund har alopeci (håravfall) och hyperkeratos (svara hudförhårdnader).. Inte såå allvarligt alopeci vid buken och hyperkeratos längst ute kring öronkanterna, men man vill ju veta varför.. Har försökt med vitaminer men det har inte hjälpt..

Svar på tråden Hund med kvalster allergi