• Betty the Boop

Har haft långt hår hela livet, funderar på att klippa!!

Någon som har gjort det, just klippt av det där trygga långa håret?
    Alltså jag tycker att det är jättesnyggt med långt hår. Men själv har jag det bara i en tråkig tofts hela tiden.Alla andra ser så snygga ut.
    Vill har en frisyr man kan fixa till på morgonen så man ser ok ut.
    Känns även som en del av kvinnligheten kan sitta i håret också. Låter kanske löjligt. Men nu är jag trött på det.
    Ni som har klippt, har ni blider eller tips.

kram från en velig långhårig kalufs

• Svar på tråden Har haft långt hår hela livet, funderar på att klippa!!
  • qontricas

Hello jag klippte mig till page ifån lite längre än axellångt jag ångrade mig jätte mycket!!!! Det tar jätte långt tid att spara ut. Och man börjar att sakna tofsen efter två veckor när man har vant sig med sin nya frisyr som inte går variera så mycket, och som är jobbig att styla när man har en liten, platta vax osv osv. Om du ska klippa dig klipp inte för kort. Klipp igenom håret rejält klipp 5cm och klipp upp det så känns det fräscht. Tycker att vissa tjejer kan vara döläckra och svin kvinnliga i kort hår. Men de är få som passar i det. Och de som gör det är snygga okej. Men långt hår passar de flesta kvinnor i. Indianerna sa att styrkan och kraften sitter i håret. Lycka till och förrästen är det ditt hår gör vad du vill men du måste vara 1000% säker jätte jobbigt att ångra sig. Det växer alltid ut säger alla men..... Det växer skit sakta!!!

• Det blåa huset

Jag är också en sån person som alltid har långt hår. När jag var 22 ungefär klippte jag av allt. Det nådde ner till byxlinningen - för att en timme senare vara kort som på en kille. Jag gillade det ett tag men sen saknades något och det var då det blev jobbigt. Det tar tid att få ut längden igen och för mig innebar det ett helt gäng med fula frisyrer innan jag var nöjd.

♥Are 19/5 2006♥ www.nogg.se/sandran
  • Betty the Boop

Ja det är inte lätt alltså, men ni har långt hår igen nu eller? Hur brukar ni fixa frillan då?? Hehe. Själv så har jag 2 locktångar hemma som jag har tänkt att använda när jag ska ut på fest eller nåt. Men det tar ju en hel dag att få tilt det, och ont i armarna får  man ju hahaha.

• solblomma5

Jag har också långt hår, men funderar på att klippa riktigt kort. har haft snaggat för ca 10 år sedan, trivdes i det också. Men det som är så tråkigt nu är att jag precis som du TS aldrig gör nåt med håret, bara sätter det i en tråkig tofs. Har inget intresse heller av att fläta eller göra frisyrer. Ett tips: Det går att googla och hitta bra sidor med roliga frisyrer!

• qontricas

Hej hej
    Näe mitt är fortfarande kort : ( :( : ( Vill ha tillbaka mitt hår får vänta i två år. Jag har mkt sämre själförtroende nu :(
    Känner mig inte alls fin eller nöjd med mig själv. Försöker att leva med det håret är mkt viktigare än man tror!!!

• Me o Mike

Men Betty! Nu råkade du ut för dom du inte behövde råka ut för!!!
    Jag tycker att det är fint med längre hår, men ACK så tråkigt!!!
    Gå till en riktigt duktig frisör och säg som du känner.. Du vill ha kvar längder men vill kunna styla dig på morronen!!!

• Alvi

Jag hade långt hår tills jag var 18, då satt jag hårmodell och jag blev totalt kortklippt. Trivdes mycket med det, men efter några år sparade jag ut det.

Förra året hade jag hår nedanför skuldrorna, men klippte av det i en page - blev jättenöjd - sen saknade jag mitt långa hår!

Nu spar jag och spar och spar... Men klipp du, för du kommer ju bli nöjd, om du nu vill ha kort hår, men räkna med att det kan bli saknad...

BillaLilla och LäskeLäske - mina gullenuttiga hjärtefjun!
  • Banana82

Vill du så våga! Klippte mitt hår som gick ner till strax under bh-bandet till kortkort 7 cm... Har aldrig känt mig snyggare, och numera klipper jag det kortare än så. Att det skulle vara okvinnligt kan jag inte hålla med om, dragen kommer ju fram änu tydligare och ansiktet framhävs på ett helt annat sätt

• Trill

Usch, det är ju bara sååå mycket jobb med kort hår. När man vaknar står det lite åt alla håll och man måste styla och fixa.

Långt hår kan man bara borsta igenom om man har bråttom. Det är för "tungt" för att spreta åt alla håll.

Dessutom kan man göra en enkel snabb frisyr genom att bara samla ihop sidohåret och fästa med en klämma i nacken. (Ovanpå nackhåret) el en fläta. (Vanlig, french, dutch...)

Vill man lägga tid på det kan man sätta upp det i en french twist eller någon typ av knut. Det finns tusen möjligheter!

Jag klippte mitt hår till en lång page i höstas enbart för att sidohåret var kortare än håret där bak. Ville ha det jämnlångt när det växer ut. Men guuuuuud vad sakta det växer.

Tänk efter två veckor innan du bestämmer dig. Under tiden kan du ju läsa lite på följande sajt:
    http://www.longhaircommunity.com ;)

• Gossa

Jag har gått till frissan i omgångar och nu blir det kortare för varje gång!Det är svårare med kort eftersom att man måste göra iordning sig varje dag.MEN det är snyggare...

Svar på tråden Har haft långt hår hela livet, funderar på att klippa!!