• Hallonsmurf

*Vi har en mörkläggande rullgardin

Vi har en mörkläggande rullgardin i Sagas rum, men det blir inte mörkt av den, solen lyser ju in på sidorna. Har någon något bra tips på hur man får det riktigt mörkt? Hjälper det om vi har persienner under rullgardinen, måste specialbeställa och vill inte lägga ut dom pengarna om det inte fungerar. Är det bättre att köpa ett ljustätt tyg och hänga upp över fönstret som är både bredare och högre än fönstret? Eller har du kanske något annat tips? Sövningen tar en evighet nu när solen lyser in

• Svar på tråden *Vi har en mörkläggande rullgardin
  • Pallas

Hmmm, kanske det går att göra nåt med kardborreband? Att skaffa ett mörkt tyg och sätta krokar eller kardborreband så det blir tätt bakom gardinen?

• Singoalla

Kristinah vad skönt att höra att fler gör som vi, även om vi har ett lakan, ett mörkblått

• Kattmamma

Hej!

Vi har jätte mörka sidogardiner av sammet och då lyser inte solen in. Det funkar bra med rosa sammets gardiner också om det vart en tös......

• Nilla å MP

Vi tog häftpistolen igårkväll och häftade upp ett tjockt mörkt tyg runt ett av förnstrena.. inte så snyggt och det går ju inte att bara ta bort på morgonen - men det blev himla mörkt!

• Elut

Vi har också valt att ha mörka gardiner i alla sovrummen. Det i kombination med persiennerna gör att det blir kolsvart!

• Anna D

Vi har en tjock filt över gardinstången, och typ 2 lakan över det, sen har vi lagt ett badlakan ovanpå så nu är det beckmörkt!

• vindaloos

Jag bara undrar, av vilken anledning ska det var helt svart? Frågar nog mest för att jag själv är grymt mörkrädd........;)

• vindaloos

GLömde skriva att vi får det bra med persienner, alltså inte så att solen kan titta in men att det blir inte kolsvart heller......

• Hallonsmurf

Vi vill ha det mörkt så att Saga ska fatta att det är kväll och dags att sova. När solen lyser in vid läggdags fattar hon inte att det är dags att varva ner utan busar runt och leker i sängen i nära en timme.

• Fridisen

Vi har mörkröda sammetsgardiner i vårt rum och i Fridas rum har vi hängt upp en pläd ovanpå rullgardinen.

• vindaloos

Hallonsmurf: F-låt jag log lite när jag läste det du skrev, föreställde mig henne hur hon for runt, men d e klart att det inte är kul.

Våra persienner tar bort det mesta tycker jag men det blir inte becksvart heller, inte nu när man snart har ljust dygnet runt. Det är ju jätteljust när jag går och lägger mig.

• kinsan

Vi har två rullgadiner, svarta. En inne i fönstret och en utanpå. Funkar bra.

Svar på tråden *Vi har en mörkläggande rullgardin