• Vaniljlatte

HJÄLP! Vispat ihop ingredienser, men saknar en, vad göraistället med detta??

skulle göra muffins, men har ingen mjölk hemma, och anledningen till att jag ens bakar är för att åka hem till en kompis där jag glömde min plånbok igår. Förena nytta med nöje så att säga..

Nu har jag vispat

2ägg, socker och vaniljsocker poröst och smält 100 g smör. VAd kan jag göra av detta som inte kräver smör? eller något öht för jag har inte så mycket hemma :/

Bor illa till, annars hade jagsmitit iväg och pantat flaskor för så klart så har vi inte en krona liggandes löst här hemma heller så jag kan smita ner på närbutiken..

• Svar på tråden HJÄLP! Vispat ihop ingredienser, men saknar en, vad göraistället med detta??
  • satyria

har du nån grädde hemma ?? kan du ju blanda med lite vatten
    eller ta vatten med lite chokladpulver i kanske inte blir super men det borde funka

• Fru hemlig

Pröva att göra muffuns med vatten, om du har grädde eller creme fraiche hemma kan du ta så mkt av det som det räcker till och sedan resten vatten så du kommer upp i mängden vätska som receptet säger. Lycka till!

• Cantina

Ersätt mjölken med vatten. Borde funka! (allt bröd man köper är ju tex bakat på vatten fast man själv använder mjölk hemma!)

• Vaniljlatte

Men åhh.. hade ju grädde.. som jag hällde ut imorse för att den var på gränsen att bli gammal.. och då hade jag inte bestämt mig för att baka än..

Granne ja.. jag vågar inte gå och fråga!! *rodnar*

• ludenben

jag har ett recept nånstans på sokerkaka och det är med vatten i... tycker att den blir okej men med mjölk är godast. Men det funkar med vatten.......

• Vaniljlatte

Jag har då öl, mollipect, mjölk som snart går ut själv från kylen (jag vet.. äckligt, men vi är inga mjölkdrickare) matlagningsvin och oliver i kylskåpet hahaa *gråta*

Vatten säger ni.. okej. jag provar, kan ju inte bli annat än dåligt. ska man ha samma mängd som mjölken då?

2 dl mjölk = 2 dl vatten?

• jenjen

I flera av de recept jag fick fram utan mjölk så är ägg och smör den enda vätskan.
    Jag tror att 2 dl vatten blir för mycket.

• Vaniljlatte
    jenjen skrev 2008-03-26 09:36:32 följande:
    I flera av de recept jag fick fram utan mjölk så är ägg och smör den enda vätskan. Jag tror att 2 dl vatten blir för mycket.
    Ja, det låter ju som att det kommer bli himla blaskigt..
  • Vaniljlatte

Här ska vi se.. mammas sockerkaka

2 ägg
    2dl socker
    2 dl vetemjöl
    1 rågad tsk bakpulver
    1 dl kokhett vatten

grädda i smord och bröad form

1 hg smältmargarin
    3 msk vaniljsocker
    1 äggula

blanda och bred över den färdiga kakan. kokos.

• Vaniljlatte
    MammaMilla skrev 2008-03-26 09:52:03 följande:
    skriv gärna hur muffinsen smakade sen...
    Det blidde sockerkakan jag beskrev ovan istället..

*slickar sockerkakssmet* mums!
  • Havsjungfrun

Har aldrig mjölk i mina chokladmuffins så det funkar bra utan.

Svar på tråden HJÄLP! Vispat ihop ingredienser, men saknar en, vad göraistället med detta??