• JenJa

Present till nyblivna föräldrar

Jo jag har några bekanta som fick en dotter den 28 mars. Har hjärnsläpp på vad jag kan ge...Det ska inte va kläder utan jag vill ge något annat men kan inte komma på nått!!!

Tips tack!!

• Svar på tråden Present till nyblivna föräldrar
  • Flickan och kråkan

Allt som går att äta och som man inte behöver tillreda är gudasänt! Hembakat eller hemlagat kommer verkligen att uppskattas kan jag lova! Jag blev nästan lipfärdig....

• bizzy

holler med tidigare inlägget men om du vill ge not till barnet är en "servis" med tallrik, bestik, mugg etc jättebra. jag blev iaf jätteglad när jag fick det även fast jag fick vänta nogra monader innan jag kunde använda det ju

• SusiSue

* Det finns lite bra leksaker för nyfödda, tex skallra eller ett mönstrat mjukdjur som bebin kan titta på. Speldosor och mobiler funkar även här hemma.
    * Ett kit för att göra gipsavgjutning av fötter och händer
    * En mjuk filt

• PernillaB

Jag har bestämt mig för att ge alla mina vänner som väntar barn boken Somna utan gråt av Elizabeth Pantley.
    Läste den under mina första månader som mamma och den är full av tips på hur man får sin bebis att sova och fakta om barns sömn. Man måste inte använda någon metod i boken utan kan bara dra nytta av alla fakta också. Kanske kan vara något?

• Kattflickan

Namnbok om de inte redan har kommit på namn.

• miie

Det finns ett kitt på typ panduro där man kan göra gipsavtryck av fötter och händer... det har jag fått av en kompis båda gångerna... det var en jättekul present tycker jag.

• johanlina

Spabehandling eller annan typ av "egenlyx" till föräldrarna - uppskattas garanterat!

• JSJF

Presentkort på klädbutik - antingen kan föräldrarna få välja något plagg själva till barnet (har inte fått klä mitt barn själv sedan hon föddes för vi fick så mycket kläder) eller så kan morsan köpa ett par nya brallor att ha när inget annat i garderoben passar. =)

• greeneyes

Någon fin liten leksak eller mjukdjur eller nåt sånt. Eller nån fin filt. Eller sånt kit man kan göra handavtryck, eller barnets första bok att skriva upp datum etc i.

Eller så kan du fråga lite fint eller diskret föräldrarna, vi ville ex absolut inte ha kläder men ingen frågade så det fick vi massvis av ändå. OM man ska köpa kläder, köp i strl 62, det andra har man massor av som ändå inte hinner användas. Alt pyjamas har inte så många.
    babygym e också gulligt. eller nåt mer praktiskt, typ ligginsats till badbalja eller nåt sånt.
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • soso

Böcker tycker jag är bra presenter, det gör ju inget att barnet inte uppskattar boken förrän det är äldre.

Gällande kläder, köp större än 62 - nästan alla köper stl 62 tycker jag. Vi har massor i det och inte så mycket i större :).

Svar på tråden Present till nyblivna föräldrar