• s0nia

Skum?

Min lilla pojk har haft det lite jobbigt med gaser i magen de 3 senaste dagarna. Masserar magen och så väldigt mycket och försöker tänka ut om jag ätit något ovanligt, men kommer inte på nått. Och igår när han låg på skötbädden när jag masserade magen så kom det ut väldigt mycket bajs, men det var som skum. Är det normalt eller beror det på nått speciellt?

• Svar på tråden Skum?
  • cloudberry79

Var tvungen att gå in och kolla hur gammal han är, det har ju viss betydelse Vilken färg var det på bajset? Jag tycker nog du ska ringa BVC och fråga om du känner dig orolig, försök komma ihåg så många detaljer som möjligt.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Camilla85

Nee, ingen aning... Men ring imorgon till BVC och hör med dom! Glad

***Amber 071120***
  • cloudberry79

Att det är skummigt låter LITE som medfödd laktosintolerans, men det är jätteovanligt och det borde ha upptäckts redan på BB. När det gäller bajs och helammade barn är ju det mesta normalt.

• s0nia

Det är ingen skillnad på färg och så. Är inte speciellt orolig, mer nyfiken på varför det blev och om det har nå negativt med sig.

• pajas01

hade så när våran pojk va dålig i magen.. de va ingen fara med honom enligt sjukhuset.. de va nästan som fisar med skum färgat bajs i lite kenpigt

• cloudberry79

Vi har också haft så en gång, normalfärgat med bubblor. Det var bara gaser sade vår sköterska, det har bara hänt en gång. Men är det mycket som avviker och barnet verkar må dåligt ska man ju kolla upp det.

• s0nia
    pilliss skrev 2008-03-26 23:38:33 följande:
    Mår han dåligt på nåt vis???Eller bara detta med avföringen?Så små barns avföring skiftar mkt i början...
    Han mår inte dåligt på nått sätt. Så det kanske är så som pajas01 skriver.
  • mysens dagbok

på bvc sa det till mig att det bara beror på att barnet fått i sig mycket luft och att det beror på det, de sa till mig att rapa min dotter efter varje ammning för att undvika magknip. tror inte du behöver oroa dig!

• Ekorretös

Så har våran 5 månaders tös med ibland.
    Det är precis som rakskum kommer ur rumpan
    Vet inte varför det blir så ibland dock.

(¯`°?.¸ ღ ♥ Elin ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • bebis2008

min bm sa att bebisen dricker först och äter sen. först kommer det mera sött som släcker törsten och sen kommer "maten" som är fetare och som mättar. om man byter bröst för ofta kan det bli skummit.

• bebis2008

då kan bebisen även med gasig i magen

Svar på tråden Skum?