• Raggarflickan

Koksaltlösning mot ögoninflammation??

Min son har haft ögoninflammation sedan i lördags, jag har börjat badda med koksaltlösning nu de senaste två dagarna. Men är det verkligen mer effektivt än bara vanligt vatten?

Minns iallafall att min mamma alltid använde koksaltlösning på mig och min bror när vi hade ögoninflammation ..
    Minns inte heller hur lång tid det brukar ta innan inflammationen är över, någon som vet på ett ungefär? Ca en vecka kanske? ..

• Svar på tråden Koksaltlösning mot ögoninflammation??
  • bizzy

gjorde likadant, de sa so po bvc, inbillar mig att det funkade bättre än vanligt vatten ;)

• annika77

På vår son tog det en vecka innan det var över.
    Vi baddade med vanligt ljummet vatten och ljummet kamonill te

• bizzy

ajustdet.. ja, gick väl över po en vecka kanske som du ságer

• Gåsa

Jag brukar köpa supranette på apoteket....funkar kalasbra för oss.

• 2SmåPrinsar

Jag har en gång fått rådet att ta klorhexidin lösning men akta så man inte får in det i ögat för då svider det. Det är bakteriedödande.

• therese

Koksalt använder man för att det inte svider om manfår det i ögat. Vanligt vatten svider. Koksaltet har ingen läkande effekt.
    Ögoninflammation går över på 7 dagar med antibiotika behandling och 7,5 dagar uten antibiotika, har min man läst sig till när hela familjen gick med variga ögon...
    Torka utifrån och in mot näsan och använd en tvättlapp och inte bomull.

• runsten

ögoninflammation är , en förkylning som satt sig på ögonen , så det är inget allvarligt sa dom på bvc till mig, vissa får rinn i näsa , en del ont i hals och en del får det i ögonen.

Svar på tråden Koksaltlösning mot ögoninflammation??