Vad kostar en tandläkar undersökning + laga ett hål?
Har fått ett hål som jag stör mig på det gör inte ont men det e en kant som irreterar ..
Vad kostar en undersökning och lagning?
Har fått ett hål som jag stör mig på det gör inte ont men det e en kant som irreterar ..
Vad kostar en undersökning och lagning?
Första undersökningen: kanske 600 kr. Lagning kanske 750 kr. Svårt att säga då tandläkarna får ta i princip vilka priser de vill.
Undersökning ca 400 tandlagning ca 800 kan jag gissa..men beror nog på vart man bor
Det kan nog variera rätt rejält beroend på vart i landet man bor och om man går privat eller hos Folktandvården. Men tja...räkna med en 600 iallafall.
för bara undersökningen betalar jag nog 450 kr om jag går till folktandvården , vet inte vad lagningen går på, det beror säkert på hålet.
Jag var hos tandläkaren för nån vecka sen (folktandvården). Kostade 1300kr för undersökning, röntgen och lagning av ett hål.
Glömde undersökning så lägg på en 350 eller så.
Ah det e ju inte farligt dyrt ..
Trode det skulle kosta myyycket mer.
Grand Cru skrev 2008-03-26 10:51:39 följande:
www.lj.se/index.jsf&nodeId=33583&nodeType=12
så här mycket kostar det där jag bor. Så på ett un gefär så här då.
Jag fick betala 3500 för undersökning och lagning. Men det var iofs rotfyllning så då blir det ju dyrare.
var till tandläkaren förra veckan på undersökning tog HÖGST 5 min. betalade 689kr. var till folktandvården.
Ca 450 för undersökning och det samma för lagning hos min tandläkare. Då ingår borttagning av tandsten i undersökningen.
Detta är hos privattandläkare. Ett tips är att ringa till alla i telefonkatalogen där du bor och jämföra priser. Generellt är Folktandvården dyrast och har sämst, "gammal omodern", utrustning. Men det finns undantag. En del privata är säkert dyrare. Mitt tips är att ringa runt och får priser.
bor man i någon storstad så finns de ju MYCKE billigare alternativ.. jag går hoss några här i gbg som e såå trevliga och kalas billiga
www.akutkliniken.se/
jag jämförde när min sambo skulle ta bort en tand.. de skulle kosta 3500 hoss en privat tandläkare.. där tog dem 1300kr.. tror jag de va (visdomstand) då den va komplicerad..
Där jag jobbat (folktandvården) kostar en undersökning 500kr, ta bort tandsten vid undersökningen 55kr. Lagning beror på hur stor och vilken sorts tand. Men mellan 400kr-900kr.
Men är det bara en kant du vill slipa till så är det ju ingen lagning?? En liten slipning av en vass kant är det inte säkert de tar betalt för alls i samband med undersökningen. Borde inte kosta alls mkt i varje fall. Jag hade inte tagit betalt för det om det gått på nån sekund bara.
Ta bort tandsten vid annat tillfälle än vid undersökningen kostar ca 295-500kr beroende på mängd och tid det tar.
Generellt är folktandvården billigare än privat, inget snack om det ens i "mitt" landsting.
guud vad mycket skillnad
Ah ..
nja det e ett hål men blivit en vass kant lixom.. det e emellan två tänder eller hur man ska säga 4 tänder ifrån framtänderna nere
Har nog rätt mycket tandsten har inte vart hos tandläkaren på 4A år har dock ´bara haft ett hål i hela mitt liv förut .
Men jag e lite rädd för tandläkaren .. sen har jag spytt i 2 år kan man säga när jag vart gravid å det måste slita mycket
japp.. min mammas kille skulle sätta in en ny tand för hans gamla hade gått av eller va de va..
han kollade med sin vanliga tandläkare (folktanvården..) där skulle han betala 7600 för hela kalaset..
hoss dem betalade han 4300kr
så nu går vi där hela familjen.. hehe
Men shit
Sjukt att dom kan ta så olika igentligen ..