• lillawi

Vi som väntar tvillingar hösten 2008

Här samlas vi som väntar tvillingar i höst antingen genom IVF eller spontant och har BF i september-november.

Kanske finns det tidigare syskon, kanske är tvillingarna först.

Välkomna! Hoppas tråden fylls på!

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar hösten 2008
  • Tezzzy

Tjoho jag e den första som skriver(0= Skall vi göra en tjeck lista el skall vi hoppa d!?? Hmm.. jag gör nog en ändå, den blir nog inte så lång..

Tezzzy 28år Planerat BF 4/11

• lillawi

Jaaa, vad kul att du hittat hit! Var inne och smygkikade i ankomstgrupper och i till exempel augusti är det många som väntar två. Vi får väl ge oss till tåls ett tag till, de allra flesta gör ju inte så tidiga ultraljud som IVF-patienter och vet inte att de väntar tvillingar förrän senare.

Jag fyller på din BF-lista!

lillawi 33 år BF 13/10
    Tezzzy 28år Planerat BF 4/11

• Tezzzy

Nä det är sant, man glömmer lätt det. Alla som vet att jag skall ha tvillingar frågar ju hur jag kan veta så tidigt. Brukar köra med att jag fick en blöding tidigt så jag fick komma på vul. För ibland orkar man inte berätta för fan o hans moster.. Och d är ju lite sant för jag fick en brunaktig blödning i början men det va ju inte därför jag fick komma på vul(0;

Är i v 8+1 då säger man väl att man gått in i v9 el? Fattade det som om hon på mvc menade det så.

• lillawi

Jajamen, v 8+1 betyder att du är i vecka 9. Du har ju gått 8 hela veckor och 1 dag, dvs i vecka 9.

Hoppas tråden växer med fler allt eftersom! I en tvillingtråd i ankomst augusti t ex är de jättemånga.

lillawi

Tezzzy skrev 2008-03-26 17:15:46 följande:
    Nä det är sant, man glömmer lätt det. Alla som vet att jag skall ha tvillingar frågar ju hur jag kan veta så tidigt. Brukar köra med att jag fick en blöding tidigt så jag fick komma på vul. För ibland orkar man inte berätta för fan o hans moster.. Och d är ju lite sant för jag fick en brunaktig blödning i början men det va ju inte därför jag fick komma på vul(0;Är i v 8+1 då säger man väl att man gått in i v9 el? Fattade det som om hon på mvc menade det så.
  • solstjärna

Hej, hej! Vi skulle bara ha en sladdis, och det är två, jättekul! Ser fram emot att ha kontakt med er andra! Jag fyller också år i nov!
    Är i v 17 nu.

Benita 36 år Planerat BF 7/9

• lillawi

Välkommen hit solstjärna!

Jag har börjat nojja lite, för jag känner inte alls så mycket som jag gjorde v 7-11. Jag är i slutet av vecka 12 nu. Vet att det är normalt att symtom kommer och går och att det kommer några lugna veckor efter de symtomintensiva första, men ändå. Trött är jag fortfarande, men illamåendet är bättre och molvärken har lagt sig. Känner inte av magen mycket alls just nu, mer än att den är ganska stor och svullen då.

Hur mår ni andra?

Min största rädsla är att de dör därinne, missed abortion. Nästa VUL är 4/4, det sista hos ivf-kliniken. Sen släpper de oss och vi ska vinka bye bye till stället vi besökt så frekvent i ett års tid... känns lite konstigt.

lillawi

• Tezzzy

Jag tycker att illamåendet känns lite bättre vet inte om d beror på seaband o postafen eller om d börjar ge sig.

Är oxå asrädd att dom skall dö.. Har ordentligt molande som håller på ett tag o sen lugnar sig det har jag haft i ngr dagar hoppas på att det är normalt. Har läst här inne att efter man sett hjärtslagen så minskar missfalls risken till 5%. Jag hoppas det stämmer. Skall på mitt andra vul den 2/4 vi hade bara 2veckors mellanrum mellan vul:en, tätt tycker jag men bra(0=

Hur långt hade ni i mellan o hur stora va Era små troll mina va 8 o 9 mm i v7

• Tezzzy

Hur mår ni tjejer?? Ni är lite tystlåtna(0;

Trodde det skulle börja synas nu då jag går in i v10 på tis men jag tycker inte jag ser nåt speciellt. Lite svullen kanske men jag äter ju så dåligt. Har ingen matlust så jag får tvinga imig för att inte må dåligt men det blir bara små potioner.

• Tezzzy

Såg att jag skrivit 28år.. önsketänkande(0= Fyllde just.

lillawi 33 år BF 13/10
    Tezzzy 29 år Planerat BF 4/11

• solstjärna

På mig syns det verkligen! Ser ut som om jag är i v 25 eller nåt. Har ont i "baken" nu med(förutom ländryggen och sammandragningar), kan det vara fogarna eller icshias måntro, trodde bm iaf. Ska till läkaren 1/4 och jag hoppas jag slipper jobba mer. Orkar knappt gå längre sträckor periodvis. Har bara gått upp 2-3kg som väl är.

Var bor ni andra då?

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar hösten 2008