• mej78

Vill ha tips på vad jag kan göra med tonfisk på burk...

Jag gillar tonfisk, men har inga roliga recept. Hittar ingenting som verkar kul när jag tittar runt på alla receptsidor på nätet...

Jag åt för ett par år sedan en såååååå god tonfisklasange, men hur kryddar jag ihop en sådan???

Alla tips jag kan få uppskattas!

• Svar på tråden Vill ha tips på vad jag kan göra med tonfisk på burk...
  • Panna82

Pastasås:

Tonfisk
    Creme fraiche
    Majs
    Sweet chili efter smak
    Salt
    Peppar

• UFS

Vi brukar blanda 1 burk tonfisk med creme fraiche, soltorkade tomater, oliver och örtkryddor för att använda som kall sås till pasta. Blir såååå gott!

• mej78

Låter gott!
    Något att testa ikväll när jag är ansvarig för middagen
    Tackar så mycket

• Tigerakira

Gott och enkelt!

1 pkt Kelda ostsås
    (har nytt namn kommer ej ihåg, typ "just cheese" lr liknande) Är en färdig sås på tetra pak.

2 burkar tonfisk i vatten

Värm såsen (koka ej då blir den vattnig), Häll av spaden från tonfisken och blanda i såsen när den är lagom varm.
    Servera med valfri pasta!

Tar mindre än 10 min att göra och är riktigt gott.

Mvh Elin

• carola1977

Jag steker på purjolök (eller vanlig lök i brist på purjo) sedan i med tonfisken och på med creme fraiche. Serveras till pasta.
    Googlade på tonfisklasagne: www.google.se/search&q=tonfisklasagne+recept&meta=

• fru edinge

något som är sjukt gott är: Tonfisk blandat med kokt ris och blandade grönsaker(frysta) gör pulver beanäsås och häll över alltsammans i en form och strö på riven ost och in i ugnen till det blivit smält och varmt..

• Skrotfröken

Amerikalåda 4 pers

Spagetti, ca 200 g
    1 burk tonfisk
    1 burk redd champinjonsoppa
    1 pkt gräddfil
    Gräslök eller purjolök
    1 krm sellerisalt (örtsalt)
    1 dl riven ost

Koka pastan.

Rör ihop de andra ingredienserna (utom osten). Blanda i pastan i tonfiskröran. Häll upp i en ugnsäker form. Strö ost över. Gratinera i ugnen, 250 grader, ca 15 min.

Detta bli mycket gott kan jag lova!
    Lycka till!

• annca

Hackar lök och vitlök och fräser mjuk. Häller över en burk krossad tomat och en burk tonfisk. Smular i en grönsaksbuljongtärning och kryddar med oregano och tabasco. Låter småputtra ca 10 min.
    Använder sedan precis som köttfärssås. I lasange eller till vanlig kokt pasta.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Vill ha tips på vad jag kan göra med tonfisk på burk...