• Speja

    Sen mens efter Provera

    Hejsan,

    Tillbaka på sidan efter några års uppehåll... Var stadig gäst här när jag väntade mina tvillingar.

    Har en fundering som jag hoppas att någon kan hjälpa till med. Jag brukar ha en normal menscykel på ca 30 dagar, men eftersom jag har haft problem med mellanblödningar så rekomenderade min gynekolog att jag skulle äta Provera.
    Jag testade det under ca 2 veckor i feb, men gillade inte biverkningarna så jag slutade. Fick därefter en blödning i mitten av februari.

    Sedan dess har jag inte haft någon mens, dvs på 1,5 månad. Jag började alltså misstänka att jag var gravid och testade... men det var negativt... Men trots det kommer ingen mens...
    Får väl testa igen om några dagar - men är nyfiken på om det är någon som har upplevt något liknande.

  • Svar på tråden Sen mens efter Provera
  • Rally12

    Hej! Jag ser att detta är en gammal tråd. Chansar och frågar om du minns hur det gick för dig. Har samma problem

  • anonymatom
    Rally12 skrev 2020-11-20 00:40:41 följande:

    Hej! Jag ser att detta är en gammal tråd. Chansar och frågar om du minns hur det gick för dig. Har samma problem


    De flesta preventivmedel/liknande mediciner kan röra om i cykeln och mensen överlag. Tycker det är konstigt att de inte informerar mer om det när man får det utskrivet men det är nog inget ovanligt du upplever. Snacka med en barnmorska eller gynekolog och ta reda på om det finns något du kan göra åt saken. Annars så kanske det går över med tiden. Detta kanske bara är din kropps reaktion på att du nyligen (?) slutat med tabletterna
    Anonym
Svar på tråden Sen mens efter Provera