• lillchoppa

Normalt att ha feber i tre veckor?

Min son på 3,5 år har nu haft feber i tre veckor idag.Var på vårdcentralen igår och han hade 130 i sänka,men urinprvet visade inget.Dom tycker att det inte är något att det bara kan vara ett virus som kan göra sänkan hög.
    Men jag undrar bara...
    Är det normalt att ha feber så lång tid?Jag tycker bara att det verkar konstigt.Han dricker men äter ganska dåligt.
    Har varit i kontakt med barnläkare också dom tyckte samma som vårdcentralen.
    Är detta konstigt?

• Svar på tråden Normalt att ha feber i tre veckor?
  • Snorkis

Jag hade nog krävt pencillin om han har en sänka på 130 OCH har feber sååå länge...

• Elpida

Feber betyder ju att ngt inte är bra... Tog dom inget blodprov, ett genrellt där man ser blodkroppar och allt?? Har han bara feber som symptom?? Hur mkt??
    Visst kan det vara ett virus, men 3 veckor med feber??
    Är han pigg och leker i övrigt??

• Hemliga 72an

Är sänkan hög är det inget virus utan en infektion! vad var det för en läkare? Har han hittat sin legetimation?

• Aurora

har dom bara tagit ett urinprov och en sänka???Men herregud...Kräv mer!

• gabrielito

Tre veckor ska man inte ha feber och har han så hör sänka är det ju en infektion!Kräv att få komma på nytt och få ta blodprov.Du kanske kan ringa direkt upp på barnkliniken och strunta i vårdsentralen.Om inte annat kan du rådfråga på barns telefontid.Stå på dig.Lycka till!Maria

• Aurora

håller med...strunta i vc....ring en barnläkare direkt!

• Nellies matte

men 130 i sänka? och inget görs?

Nellie och Ella, ni är allt för mig!
  • lillchoppa

Dom tog ett blodprov också på honom men läkaren verkade tycka vi skulle vänta och se genom att urinprovet visade inget.Sen kollade han öron och lungor,men allt verkade ok.
    Han har bara feber,inte ont nånstans.Febern ligger på upp emot 40 grader nattetid.Då ger jag honom en supp.Sen håller han sig pigg och leker fram till lunch då blir han hängig igen och febern brukar då ligga på kring 38,5.

Var ju kontakt med akuten igår och dom pratade med läkare som tyckte att det var ok.
    Jag tycker det låter konstigt iallafall och tänker ringa barn imorgon om febern är hög inatt!

• Elpida

Tycker absolut att du ska ringa igen, det är ju hög feber!!!
    Ring en annan läkare!
    Hoppas han blir bra snart, vad tröttsamt för honom stackarn!!

• teha

Måste vara jättejobbigt för din son att ha feber så länge. Min dotter hade feber i en vecka en gång och det tyckte jag var länge. Var iväg till VC 2 ggr för att kolla så att det inte var öronen eller nåt (hade mycket öroninflammation då) Läkaren sa då att det är normalt för barn att ha feber upp till en vecka om det "bara" är virus och tex influensa. Men sedan behövs det säkert pencellin om det håller i sig längre. Skulle absolut ringa igen och kanske få någon annan läkare om det går, pojken ska inte behöva gå med feber så länge!

****Carpe diem quam minimum credula postero**
  • Millans hustru

Hur är det med lillkillen? Hopaps du hör av dig o berättar. Tänker på er och hoppas han är frisk nu!

• zalex

Min dotter hade hög feber i 2 veckor och vi var upp på vårdcentralen flera ggr.men dom bara skickade hem oss å sa att det va vanlig förkylning..men det visade sig senare att hon hade RS-virus efter att jag kontaktat en barnklinik..en ide bara på va de kan va..hoppas han blir bra snart

• tessan27

När jag hade en sänka på 90 tyckte läkaren att det var jättehögt och satte in antibiotika på en gång, inget snack. Hade ont i halsen och hög feber ca 40 grader. Trodde halsfluss men halsprovet visade inget... Och jag är vuxen. 130 är ju jättehögt...

Svar på tråden Normalt att ha feber i tre veckor?