• Ally2

Ekskiva på köksbänk och köksö -pris någon som vet?

Hej
    vi håller på att bygga hus och håller på att rita vårt kök. Nu har vi fått ett pris på ekskiva för köksbänk och köksö på 33.000 kr. Är det ett rimligt pris? Någon som vet? Skulle uppskatta att det är ca 3 meter på bänken och 120x60 på köksön.

tacksam för svar!

• Svar på tråden Ekskiva på köksbänk och köksö -pris någon som vet?
  • Jano

Hm, jag tycker att det låter mycket, men det är bara jag kanske.
    Det hela beror väl på hur tjock ekskivan är, om den är hel eller om de måste skarva. Vilken kvalitet det är på skivan, osv i all oändlighet.

Vi köpte vår ekskiva på RUSTA för 1000 kronor. Den var ca 60 djup och 2 meter lång.

• LillaÄrtan

Oj.. I mina öron lät det dyrt!

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • Xgirl83

Jag har absolut ingen erfarenhet av detta men jag tycker det låter svindyrt. Som sagt, Rusta har ju för under tusenlappen, kanske inte samma kvalitet men hur kan det skilja över 30 gånger pengarna?

• Sarge

Tror ikea tar 1800-1900:- per meter för sina måttbeställda massiva ekskivor på 3,8 cm.
    Dom har vi & är supernöjda!!!

• Susidus

Låter dyrt.

Vi tog vår bänkskiva från ikea. 1 st på drygt 2m x60 med infälld underlimmad diskho, 2 st 40x60 samt 1 st 120x100 till vår köksö, allt fint fasat i kanterna och i 4cm ek. Totalt ca 14000.

Finns du i Stockholms trakten så kan då även kolla Culimar (de kanske levererar till övriga landet också) som tydligen har konkurenskraftiga priser.

• Ally2

Är det massiv ek ni har köpt?

• Susidus

ja, vi har massiv ek.
    Vår är stavlimmad. Vet att det kan vara ganska stor prisskillnad på stavlimmad och helstav. Hade själv gärna haft helstav men nu hade inte IKEA det i sitt sortiment och de var så otroligt mycket billigare då det gällde att få diskbänken underlimmad så därför blev det deras...

• mrs holiday

Vi har också IKEAs skiva i massiv ek och är än så länge väldigt nöjda (köket är nytt sedan i somras)!

Svar på tråden Ekskiva på köksbänk och köksö -pris någon som vet?