• hally

Gardinstänger ?

Någon som har tips o bilder på snygga gardinstänger och var köper man dem?
    Är lite less på dessa "vanliga" typ ikea-stänger med en lilja i var ände. Vill ha nåt nytt och snyggt som inte syns så mycket...

• Svar på tråden Gardinstänger ?
  • Tossemaja

Puffar lite!
    Är oxå på jakt efter nya gardinstänger!

• helenasthlm

jag är också less på dom men kan inte komma på nå andra.
    Svarta passar hos mig då jag gillar mycke smide och orintalisk stil.

Annars finns det ju vit/mässing flammiga lite tjockare stänger som är fina.

Trä stänger är fina också.

• hally

Nja, hellre svarta än trä tror jag nog, kanske vita...finns det verkligen så dåligt utbud på gardinstänger?

• maltazar

De som finns är svarta/smide, mormorsstänger(trä), och va de nu heter de platta i vitmålat stål.
    Sen tror jag inte de finns nå fler.

• maltazar

men såndär planka va nu de heter? då syns inte stången
    om man tycker de är snyggt

• maritmedm

Varför inte skenor som m,an fäster antingen i taket eller på väggen???

• Mammasknodd

Till barnrum finns det ju sånna där med dödskallar på sidorna... Såg de hade på Shape, men om man är i Piteå så är det billigare på dollarstore...

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • maritmedm

Hally, har du varit på Åhlens, de har ju en hel del olika... sen finns det säkert billigare ställen

• hally

TAck för tipsen!

Åhå, Åhléns har jag ju inte tänkt på att kolla, de brukar ju ha vettiga grejjer

Döskallar är inte alls min favorit, men det kanske finns annat än bara döskallarna? Vore ju kul för barnen isåfall.

Jo skenor har vi ju kört med, och bakom en planka som vi byggde själv...jamen nu trillade en polett ner, såna här vajrar!! Ja
    Det skulle passa bra i vardagsrummet och matrummet! Då kan man sätta spottar också på dem om man behöver nånstans.
    Sen i köket får man väl ha en vanlig ikea-stång, man kan ju försöka dölja den och ha så lite som möjligt, bara just där gardinen sitter - man kan sy hål i gardinen så man kan sätta hållarna lite innanför så behöver inte ens hållarna synas.
    Tack tack, nu fick jag mycket bra idéer!

• maltazar

utan ändknoppar så syns ju smindesstängerna mindre också :)
    själv kan jag inte ens ha några, eftersom alla fönster sitter tätt intill väggen på ena sidan

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-27 13:12:04 följande:
    TAck för tipsen!Åhå, Åhléns har jag ju inte tänkt på att kolla, de brukar ju ha vettiga grejjer Döskallar är inte alls min favorit, men det kanske finns annat än bara döskallarna? Vore ju kul för barnen isåfall. Jo skenor har vi ju kört med, och bakom en planka som vi byggde själv...jamen nu trillade en polett ner, såna här vajrar!! Ja Det skulle passa bra i vardagsrummet och matrummet! Då kan man sätta spottar också på dem om man behöver nånstans.Sen i köket får man väl ha en vanlig ikea-stång, man kan ju försöka dölja den och ha så lite som möjligt, bara just där gardinen sitter - man kan sy hål i gardinen så man kan sätta hållarna lite innanför så behöver inte ens hållarna synas. Tack tack, nu fick jag mycket bra idéer!
    Vi har vajrar i köket och ena rummet uppe. Love them!
  • hally

maritmedm: Är det såna IKEA-vajrar som man sätter fast i motsatta väggar eller?

• maritmedm

Ja precis, man kan öven sätta de på samma vägg.

Svar på tråden Gardinstänger ?