v.33, någon mer?
Börjar närma sig så smått, men är är rätt trött på graviditeten just nu. Är trött, mår lite illa och är ömm i magen. Men man ska väl inte klaga, det är ju inget värre än så. Hur känner ni andra er?
Börjar närma sig så smått, men är är rätt trött på graviditeten just nu. Är trött, mår lite illa och är ömm i magen. Men man ska väl inte klaga, det är ju inget värre än så. Hur känner ni andra er?
V 32 nu. Känner igen mig. Tur att jag har fått havandeskapspenning iaf. Nu kan jag vara hemma och ta det lugnt om dagarna.
Är också i v33!
Jag har foglossning så klagar mest över den, annars har jag världens halsbränna (men jag överlever..), är trött, sover dåligt, och vill bara ha ut bebis!
Är i V 33 (32+4)
Njuter av att vara gravid just nu :)
Är i v 33 (32+6) och mår fortfarande väldigt bra. Har halsbränna i stort sett dagligen och börjar känna mig stor och tung, mina ben har börjat svullna lite grann men annars mår jag rätt så bra.
Är i vecka 32...
men jag tog mig friheten att hoppa in här ändå...
Har foglossning...*ont* men jag fick iaf Havandeskapspenning..
vilket jag är glad över.
Vill ha Bebis här nu. känner mig inte alls fin just nu.
jag är åxå i v 33. ont i magen, sendrag på nätterna foglossning, börjar få halsbränna, har livsuppehållande medel som nezeril så man kan andas! skrattar! ja , det låter hemskt,men samtidigt försöker jag vara glad åt graviditeten, Jag kanske inte blir gravid fler ggr. det är 4de barnet nu. så jag håller ut till 16 maj med ett leende på läpparna!!
Sjukskriven pga foglossning, illamående och sover otroligt dåligt samt är väldigt tröttttt... Annars är allt toppen Är i v.33
Är i v. 33+1 nu och har jävliga sammandragningar Det är dessutom inte bara en utan två småttingar i magen så det är rejält tugnt nu med. Men jag vill inte ha dem än, de måste stanna kvar i ett par veckor till, har lite småsaker kvar att fixa.
Hej hej jag är i vecka 32+6! Mår bra! Inte så trött men orkar inte lika mkt pga foglossning och att det börjar bli tungt! Men mest av allt längtar man ju så sjukt mkt! 5 veckor kvar nu :)
Hej hej,
Jag är i v.32+2 o detta är mitt 4e barn.
Känner mig som en strandad val nu, det kom liksom över en natt
Foglossning, svårt att sova på nätterna pga pirr i benen, sammandragningar o förvärkar så det tjongar om det. Men samtidigt sååå mysigt också. Dock så längtar jag så in i vassen till nedsläpp...och hoppas på att det ska bli snart. Siktar på om 4 veckor
jag väntar mitt femte barn och har bf 15 maj.känns så långt kvar nu..
Är i V 32+5, foglossningar, sover dåligt, uppsvälld som tusan, risig hy o allmänt seg o trött. Väntar fortfarande på den rosenskimrande perioden som man ska "njuta" av
Men jag är så lycklig över att få vara gravid så de besvär man har känns som rätt "angenäma" - men att säga att jag njuter av att vara gravid - det vore att överdriva en smula.... Men tacksam är jag
Jobbar ni fortfarande heltid? Jag planerar jobba april ut.
Är ni färdiga med alla förberedelser? Vi är så gott som färdiga, saker är inhandlade men ej uppsatta.
Å visst går tiden sakta?!? Tips som får tiden att gå snabbare?
En till här i v 33 (32+5) Har bf den 16.e maj
Är lite lagom trött, tycker att magen är tillräckligt stor och kan inte riktigt fatta att den verkligen ska bli större. *suck* Väntar 2:a barnet.
Är hemma med min son på 1½ år och vi tar det mest lugnt. Ute o går o lite så.
Förberdelser.. uh.. vi kommer ingen vart känns det som men som tur är så har vi redan det mesta av allt vi behöver.
Är i v.33 (33+5) och mår bara bra. Har faktiskt haft turen att må bra nästan hela tiden, bara lite illamående i början. Visst sover jag lite sämre och måste kissa ofta men det är ju inga större problem. Har t.o.m kunna träna fram till nu även om det har blivit lite lugnare pass än tidigare. Nu tror jag dock att det får räcka med lite simning och promenader fram till förlossningen. Tränar ni andra något?
Har 4 veckor kvar på jobbet och även om det går bra så skulle jag hellre vara hemma nu och förbereda mig och allt man vill fixa.
Hur långt har ni andra kommit med förberedelserna? Jag är klar med vagn och babyskydd och lite kläder, men än återstår ju en hel del.
Är i vecka 33 idag och mår bara bra. Lite sammendragningar ibland om jag anstränger mig men annars inga besvär. Känner dock att jag har gått upp i vikt ganska mycket den senaste tiden - hur mycket har ni gått upp? Undrar vad som är "vanligt".
Jobbar som lärare och ska jobba fram till Valborg. Har BF 22/5 och längtar verkligen efter några veckors ledighet innan bebben kommer (om inte han komemr för tidigt då ).
Vi har en kille på 21 mdr så vi har ganska mycket grejor fixade redan. Vi har köpt en ny syskonvagn och babyskydd och några plagg... tror inte vi behöver köpa mer faktisk.
Jag har BF 17 maj. Nu börjar det kännas riktigt jobbigt. Som över en natt exploderade magen känns det som, jag är jättestor och otymplig. Känner mig som ett "kylskåp" nu :) förstår inte hur magen ska kunna växa i 7 veckor till..!
Är sjukskriven 50% för foglossning. Sover dåligt och har ont överallt. Kroppen känns svullen. Jag har börjat få ganska mycket sammandragningar och förvärkar redan, det gör mig lite orolig.
Jag försöker ta det lugnt men har en 5-årig hemma så han måste ju få kräva lite. Som tur är så har vi ju redan mycket saker kvar, ska bara tvätta upp lite av storebrors första unisex kläder innan det är dags.
Ska bli kul med ett litet syskon, men det känns som det räcker nu... Är nyfiken på vilket kön det är och vill ha ut bebis snart. Trots att jag är sååå förlossningsrädd sen sist.
Lycka till alla!
Hejsan!
Jag är 37 år och är 32+2 idag. Det är mitt första barn och jag är jätteglad att vara gravid!
MIn mage har plötligt blivit så enormt stor och det känns som att den tränger undan allting annat - nu är jag iofs ganska kort, man kanske har mindre plats för magen då?
Jag har tänkt att jobba april ut + lite till. Det kommer jag nog att ångra? Känns som jag mest vill ligga hemma och ta det lugnt och planera...
Just nu är jag tyvärr dessutom förkyld och hostar en massa. Det är ingen hit precis. Känner mig absolut inte i toppform.
Det som känns mysigt är när jag känner barnet sparka och röra sig. Det tycker jag om. Övrigt är mest jobbigt. Usch vad gnällig jag är, skyller på att jag är sjuk