• Snöi

    Vad är en perfekt present till en ettåring?

    Gudsonen fyller år, tacksam för presenttips. Självklart vill jag ge den perfekta presenten utan att den kostar alltför mycket. 200-500 kr, absolut inte mer.

  • Svar på tråden Vad är en perfekt present till en ettåring?
  • Panna82

    En bil att åka på.. Leo fick en Bambibil i ettårspresent som han har avgudat sen dess och gör det fortfarande två år senare.

  • Snöi

    Bambi som i sagan Bambi? eller är det ett märke? sökte lite på nätet hittade inget. Vad är det för bil?

    Kom igen, det måste finnas fler som fått en bra present!!!!

  • Lucke

    lekspis, lekköksgrejor (finns astuffa röda, som riktiga!), åkbil (tror den heter bobby-car), lekvagn att lasta saker på. Affärsleksaker (shoppingvagn och matpaket). Detta är de favoriter som våra ettåringar på förskolan gillar...

  • therese

    Duplo Lego, säljs i hinkar i olika strl. Det "håller" ett bra tag, upp i 3-5 års åldern iblnad längre. Även träjärnväg t ex Brios, men det är rätt dyrt. Blir kanske bara böjda spår till en ring i början men så kan man ju ge till jul & födelsedagar framöver så det blir en stor järnväg.
    BRIS har gett ut en bok med sagor skrivna av olika barnförfattare, den gilar vi här hemma. Dessum går överskottet från försäljningen till BRIS verksamhet och det är ju bra.
    En billig present som brukar uppskattas av små är böckerna om MAX, finns även i kartong så det håller får ettåringarnas nypor.
    Du kan ju tex ge Lego och en Max bok...

  • The Bumblebee

    Tipsar (som alltid ) om lektält och kryptunnel. Bästa 1-årspresenten här hemma!


    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Jess69

    Min dotter fick ett alldeles eget äppelträd när hon fyllde 1,
    såklart var hon inte medveten då, men när det blommade och
    kom äpplen på i somras tyckte hon det var jättekul

    Trädet växer ju ikapp med henne, och ger dessutom god frukt
    att äta..
    Fast det kräver ju att familjen i fråga har trädgård förstås

  • Snöi

    Lektält och kryptunnel låter roligt, kan föräldrarana tycka att det tar för stor plats??? Hans storebror har en spis och lite köksleksaker. Bobby-car låter också roligt, men det kanske föräldrarna också tycker är besvärligt? Det är klart man kan fråga, men det är ju roligare att överraska.

  • johannaringer

    Sångpåse, alltså en påse med små fingerdockor i som föreställer exempelvis ett hus (I ett hus i skogens slut) en ekorre (ekorrn satt i granen) etc. Finns på Lilla Snigel i Norrköping, jag vet inte om det finns på andra ställen.

  • Lillatroll

    Om jag frågar min son så tror jag att han skulle säga att bollen han fick på ettårsdagen var den bästa presenten någonsin. Han är 20 månader nu och leker ännu med bollen.

    Han fick också en bok som han älskar, Vita barnkammarboken. Den läser vi ur nästan varje dag.

  • hammarby

    Vår son fick en åkbil, Nalle puh från BR, när han fyllde ett. Massor med knappar och olika melodier. Den är fortfarande hans bästa leksak, 7 månader senare.


    Barn är jordens levande blommor
  • Panna82

    Snöi: Bambi från sagen. en sån bil som hammarby beskriver fast med Bambi istället för Nalle Puh.

  • Snöi

    Tack för alla bra tips, får bli en shoppingrunda i helgen.

  • bubbelmaja

    Om du ska lägga så pass mycket skulle jag satsa på en spis. Vilmer fick en när han fyllde 1 år och han älskade den från start. Redan från början förstod han vad det var, ville lägga dit alla möjliga köksredskap, rörde och donade! Leker fortfarande mycket med den, den har hållt för en del. Nu har lillasyster 9 månader börjat stå där också, fast leker ju itne på samma vis.

  • Pojkmamma

    Absolut en Bobby-Car. Den har han roligt med i 10 år.

Svar på tråden Vad är en perfekt present till en ettåring?