• Svar på tråden Lekhjälm eller slalomhjälm till dagis??
  • singgoalla25

till dagis, pulkaåkning, skridskor

• MoSv74

Ööööhhhh....jag fatar faktiskt inte frågan!!! NÄR ska den användas och VARFÖR??

• LickMeUp

om de ska åka pulka och skridskor så är väl hjälmar nåt som kommunen ska stå för

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Elli47

På dagis har det aldrig behövts hjälm utom de få gånger barnen varit på isen... vid pulkaåkning är det ingen som har hjälm, å andra sidan finns inga branta, stora backar heller.

• Tjollabolla
    singgoalla25 skrev 2008-03-26 16:39:29 följande:
    till dagis, pulkaåkning, skridskor
    Hmm... Okej. Har jag aldrig hört att man behöver ha en hjälm för det på dagis. Kan du inte bara ta dit en hjälm dom dagarna det är aktuellt? Pulka o skridsko är ju inte aktuellt så länge till...
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • MoSv74

Ok. Såg svaret nu. = )

Men fick inte fram sidan från Stadium så kan ej ge dej nåt svar.

• Sabre135

Om hjälmen ska användas vid lek tycker jag att du ska välja en lekhjälm så att den har ett spänne som är anpassat för just detta och släpper om barnet skulle fastna.

• helleappel

vi valde oxå mellan jofas lekhjälm och en "skidhjälm". Vi valde dock skidhjälmen eftersom vi brukar åka till fjällen på vintern och åka skoter bland annat.

• Cocarola

Slalomhjälm finns också med grönt spänne (som löser ut om de skulle fastna).

Vi köpte en billig Jofa-hjälm som vi låter vara kvar på dagis, i förhoppning om att det ska bli vinter! Det är inte alltid de vet i förväg om de ska till pulkabacken, så det är enklast att ha den kvar där. Dessutom så kan de ju ha samma hjälm i flera år eftersom storleken kan anpassas, så det känns inte som en så stor investering utslaget på 3-4 år... På vårt dagis måste barnen ha hjälm om de åker i pulkabacken, det är ganska många större barn som åker där också så det kan gå vilt till.

• Gurkburken

Jofas lekhjälm med grönt spänne har mina barn.
    Den sitter bra på huvudet och den kan barnet ha länge.

Svar på tråden Lekhjälm eller slalomhjälm till dagis??