• s3xxyn20

Ont i livmodern. =(

Hejsan.
    Vi väntar vårt första barn och jag har en fråga som kanske någon kan svara på. Jag får väldigt ont i min livmoder emellanåt. Jag har en smal kropp, så kan det bero på det? Eller vad kan detta vara? När jag får smärtorna så mår jag illa =( Ibland bryr jag mig inte om det och ibland blir jag orolig. Det gör extra ont när jag lyfter något eller är lite kissnödig. Hjälp??
    MVH sara

• Svar på tråden Ont i livmodern. =(
  • MyPheobe

det kan bero på hur din livmoder ligger.... när jag skulle ha min dotter hade ag väldigt ont i magen de första månaderna och det förklarade min bm för mig att faller kunde vara så att jag hade en bakåtböjd livmoder och när bebisen suksesivt växte fick min livmoder räta ut sig och där av smärtan. men för säkerhetskull hade jag frågat en bm om det så det inte beror på något annat... lycka till..
    mvh my

• s3xxyn20
    Svar på #1
    Okej tack. Innan jag blev gravid hade jag en bakotliggande livmoder. Så det kanske hänger ihop. Sen har jag hört bla att det är som livmodern växer och det kan göra ont.. Men kommer det göra ont hela graviditeten om man har en bakotliggande livmoder?? För detta gör väldigt ont.
  • MyPheobe

minns inte exakt hur lång tid jag hade ont... men iaf de första 3 månaderna... sedan gör det ont av andra andledningar:P hehe

Svar på tråden Ont i livmodern. =(