• Ankiz

Nån som är kund hos E.on och betalar månadsvis?

Har ni fått ett brev där de skriver att de vill tänka på miljön och därför vill att man ska betala sin räkning varannan månad istället? Om man ville det behövde man inte göra något men vill man betala varje månad skulle man skicka in ett formulär.

Vi har nämligen inte fåt någon sådant brev och nu har de ändrat så vi får betala varannan månad... Visst är det olagligt? De får ju inte ändra något som vi kommit överens om utan att vi sagt ja, eller hur? På kundtjänst säger de bara "Ja, men så har vi gjort nu i alla fall"...

Någon som vet?

♥Mamma till Oliver 050922 och Lucas 070708♥
  • Svar på tråden Nån som är kund hos E.on och betalar månadsvis?
  • Me o Mike

Till mig sa dom att ma ninte fick betala varje månad utan varannan är det "minsta".

• Ankiz

Va? Nu när vi pratade med kundtjänst ändrade de tillbaka... Men vi får snällt betala den här fakturan vi fått...

Har du fått något brev?

• sunzhine

vi fick sånt brev för några månader och valde att fylla i ett formulär för att fortsätta betala månadsvis, på så sätt slipper man höga räkningar ju :)

• Ankiz
    isisisis skrev 2008-03-26 18:42:00 följande:
    Eon är tydligen bland de dyraste bolagen....
    Jo, jag har märkt det... Vi ska byta! Men vet du om de får göra sådär?
  • Me o Mike

Nu har jag inte nåt elbolag längre då elen ingår i hyran!
    Så det jag vet gällde iaf för ca 5 månader sedan..

• Ankiz

Men de får väl inte begära att man ska göra någonting för att det ska vara kvar som det är? Då får de begära att man ska göra något för att ändra! Vi har ju inte ens fått ett sånt brev! Kan ju ha kommit bort i posten eller vad som.

• Ankiz
    1 och 1 är 3 skrev 2008-03-26 18:45:26 följande:
    Jag betalar varje månad
    Fick du något brev?
  • 1 och 1 är 3
    Ankiz skrev 2008-03-26 18:47:04 följande:
    Fick du något brev?
    Nej, jag fick senaste räkningen iförrgår...
  • lieh

Jag fick brev och skickade in det. Vill ju betala varje månad.

Jag tyckte det var konstigt att de skickade ut brev sen skulle man skicka tillbaka och sen snackade de om miljön. Hade det inte varit bättre att ringa upp sina kunder då?
    Eller skriva i en ruta på fakturan att om man ville ha det så här så var det bara att höra av sig?

• Lineus
    sunzhine skrev 2008-03-26 18:42:35 följande:
    vi fick sånt brev för några månader och valde att fylla i ett formulär för att fortsätta betala månadsvis, på så sätt slipper man höga räkningar ju :)
    Jag fick också ett sånt brev, men jag fick läsa det mer än en gång innan jag förstod att jag skulle skicka tillbaka svar om jag INTE ville ha det ändrat. En på mitt jobb hade missat brevet och när jag talade om det blev det till att rota i soptunnan....
  • Schnauser

Här är en Eon-kund till.
    Rekommenderar att du övergår till e-faktura. Jag har det och betalar månadsvis. Inget krångel alls. Dessutom har jag ett ettårsavtal (fast pris) just nu som gör priset per kilowattimme billigare.

Cibi condimentum fames - Hungern är den bästa kryddan
  • Schnauser

Aha! ...men du skulle byta ser jag nu.

Cibi condimentum fames - Hungern är den bästa kryddan
Svar på tråden Nån som är kund hos E.on och betalar månadsvis?