• Anonym (gråhårig)

Fler som är gråhåriga som bara är runt 30+??

Jag är så pass gråhårig att jag har börjat färga det varannan månad. Är gråhårig vid tinningarna och uppe på huvudet. Hur gör ni andra som har långt hår? Det sliter ju mycket på håret. Vill inte vara gråhårig vid 30 , skillnad om man är över 50 tycker jag.
    Om jag slingar håret så blir det ju också en utväxt och det sliter ju också på håret. Dessutom så passar jag inte i så ljust hår..

• Svar på tråden Fler som är gråhåriga som bara är runt 30+??
  • Wind Up Toy

jag är inte gråhårig jag e... uhm... vithårig eller avsaknad av pigment.. *host* började redan vid 23-24 för mig efter att fått delar av håret avslitet.
    fyller 30 i år å det blir ju inte mindre grått...
    jag försöker färga var 4e vecka men orkar inte riktigt och kostar pengar... blandar lite ibland använder jag svart henna ibland vanlig hårfärg nackdelen med att färga mörkt e ju soms agt att det syns väl när det växer ut

• miliasmamma

Jag är 27 år och börjar bli gråhårig, min mamma var helt grå när hon var 30, så jag antar att det väntar även mig. Har inte börjat färga det ännu, men kommer nog att börja snart. Just nu sitter det mest uppe vid luggen, men har fått en del kommentarer när jag varit och klippt mig. :(

• Tös

Jag började nog bli grå när jag var runt 27-28...idag är jag över 30. Färgar ibland...när jag orkar annars får det vara som det är.

• Anonym

mina första gråa började synas när jag var runt 18, nu är jag 30 och ovanför öronen så är det mycket grått. Inget kul alls så det är ju färgning som gäller men tycker det är svårt att få det att täcka just där och vid "polisongerna"

• Anonym (grållan)

Jag började också bli gråhårig när jag var 25-26, nu känns det som om det är ganska mycket 5 år senare men jag är så fåfäng att jag alltid färgar över det men det sliter ju som sagt var mycket på håret. Funderar på att tona och göra slingor och sen se om det får vara tills senare i sommar (ska gifta mig då) då får det kanske bli ny färgning.

• Anonym

Jag håller på att bli gråhårig också, har fått en grå nyans. Jag är bara 28 drygt men jag gissar att det till viss del beror på de senaste två åren i mitt liv och allt som hänt. Håret speglar ju väldigt fort och tydligt hur man mår. OBS! nu menar jag inte att ni mår dåligt psykiskt! Bara att det kan vara en anledning i mitt fall. Hoppades lite på att det skulle gå över nu när allt förhoppningsvis löser sig om ett par veckor, men frisören trodde inte det

Vad säger er omgivning om erat hår? Några kommentarer?

• Tessideluxe

Haha, jag hittade mitt första gråa hår idag. Jag var hos frissan och så såg jag helt plötsligt hur det glittrade till i luggen och där satt det - ett helt silvergrått hårstrå!! Jag är 30 år.

Jag som retat min kille som har några gråa strån och skrytit med att jag minsann inte har några. Jag motstod impulsen att dra bort det. Det är ju bara att acceptera att man inte är 20 längre

• miliasmamma

Hehe, jag kan inte låta bli att slita bort mina :) Än så länge går det ju att göra, jag har dessutom så himla tjockt hår med så finns ju ingen risk att jag ska ta bort allt iaf :)

Tessideluxe skrev 2008-03-26 19:47:01 följande:
    Haha, jag hittade mitt första gråa hår idag. Jag var hos frissan och så såg jag helt plötsligt hur det glittrade till i luggen och där satt det - ett helt silvergrått hårstrå!! Jag är 30 år.Jag som retat min kille som har några gråa strån och skrytit med att jag minsann inte har några. Jag motstod impulsen att dra bort det. Det är ju bara att acceptera att man inte är 20 längre
  • Believe In Faith

Jag med!!!!

Fat mina är inte gråa utan VITA

ღ Wilma ღ Alwin ღ Bulan ღ
  • Believe In Faith

Jag är inne på mitt 34:e år..å jag kan inte låta bli dem när jag ser dem...
    jag rycker bort dem å varje gång lika snopen att de är så tjocka

• Wind Up Toy

Believe In Faith skrev 2008-03-26 20:16:25 följande:

Jag med!!!! Fat mina är inte gråa utan VITA
    vet preeee iiiiis samma här..
  • josida

Jag är 31 och såg mitt första grå för någon månad sedan... hu, ett tecken på att inte ens jag kommer att vara ung för alltid...

• Believe In Faith

Idag skall nog silverräven tona håret igen,då tom
    dottern säger att jag har många gråa hårstrå

Jag brukar ha en möööörk chokladbrun...men har nu
    inte orkat eller  haft tid riktigt till att tona igen...MEN NU SÅ!

• Anonym (gråhårig)
    Believe In Faith skrev 2008-03-28 07:29:19 följande:
    Idag skall nog silverräven tona håret igen,då tom dottern säger att jag har många gråa hårstrå Jag brukar ha en möööörk chokladbrun...men har nuinte orkat eller  haft tid riktigt till att tona igen...MEN NU SÅ!
    Men räcker toning till dig? Jag menar täcker det dina gråa hår för mina lyser igenom och efter en vecka syns det hur bra som helst vid tinningarna igen!
Svar på tråden Fler som är gråhåriga som bara är runt 30+??