• Sicali

Hur skickar jag bilder från mobilen till min mail?

Kände att jag kanske behövde omformulera frågan?
    Jag har en nokia 7373 och jag vet att det skall gå att skicka bilder från den till min mailadress för jag har gjort det tidigare. Nu verkar det som att e-postinställningarna på mobilen försvunnit, hur gör jag eller vem kontaktar jag för att ordna det?

• Svar på tråden Hur skickar jag bilder från mobilen till min mail?
  • TerrorMorsan

ja har en sonyericsson på den är det enkelt iaf, på skicka där så väljer man e-postadress , synd jag inte kunde hjälpa dig, oj va ot

här ska det stå något fyndigt och klokt så alla ser
  • Wind Up Toy

vad har du för operatör så kanske jag kan hjälpa dig om du inte får nån funk på't

• Sicali

Jag har tele2comviq... Vore guld värt om du kunde hjälpa mig, har sonens första leende på bild i mobilen och vill så gärna ha över det på datorn istället...
    Wind Up Toy skrev 2008-03-26 19:30:47 följande:

vad har du för operatör så kanske jag kan hjälpa dig om du inte får nån funk på't
  • Wind Up Toy

det finns två sätt att göra det.. antingen manuellt
    eller få inställningarna skikkade

manuellt

Nokia 7373

Tryck meny
    pila till inställningar och välj
    Pila till konfiguration och välj
    Pila till Personliga konfig.
    inställningar och välj
    Tryck Alt. markera lägg till nya och
    välj
    Välj E-post

Ange följande

Kontonamn E-Post
    Mitt namn Ditt namn
    E-postadress Din e-postadress
    Inkludera signatur Valfritt
    Svarsadress Din e-postadress
    Säker SMT-inloggning LOGIN
    SMTP-användarnamn Ditt tilldelade användarnamn
    SMTP-lösenord Ditt tilldelade lösenord
    Utgående SMTP-server Din tilldelade SMTP server
    Utgående port (SMTP) 587
    Prioriterad kopplingspunkt Nej

Välj Inställningar för SMTP-kopplingspunkt

Ange följande

Proxy Aktivera
    Proxyadress 130.244.196.090
    Proxy-port 8080
    Databärare Paketdata

Välj Bärarinställningar

Ange följande

Paketdata-Kopplingspunkt internet.tele2.se
    Nätverkstyp IPv4
    Verifieringstyp Normal

Användarnamn -
    Lösenord -

Tryck tillbaka 2 ggr

Server för inkommande e-post POP3

Välj inställningar för inkommande e-post

Hämta e-post valfritt
    Säker POP3-inloggning Avaktiverad
    POP3-användarnamn Ditt tilldelade användarnamn
    POP3-lösenord Ditt tilldelade lösenord
    Server för ink. e-post (POP3) Din tilldelade POP3 server
    Port för inkommande e-post (POP3) 110
    Prioriterad kopplingspunkt Nej

Välj POP3-kopplingspunkt

Ange följande

Proxy Aktivera
    Proxyadress 130.244.196.090
    Proxy-port 8080
    Databärare Paketdata

Välj Bärarinställningar

Ange följande

GPRS-Kopplingspunkt internet.tele2.se
    Nätverkstyp IPv4
    Verifieringstyp Normal

Användarnamn -
    Lösenord -

Tryck tillbaka 4 ggr

Markera det konto du skapat och tryck på Alt.
    Markera Aktivera och välj

Klart

Få inställningarna skickade:

gå in på selfwap.tele2.se/ota2/

och fyll i ditt telefonnummer och förmodligen kommer de fårga efter vad för mobil du har

hoppas det funkar

• Sicali

Du är en ängel, skall genast prova... Tusen tusen tack!
    Wind Up Toy skrev 2008-03-26 19:46:28 följande:

det finns två sätt att göra det.. antingen manuellteller få inställningarna skikkademanuelltNokia 7373Tryck menypila till inställningar och väljPila till konfiguration och väljPila till Personliga konfig.inställningar och väljTryck Alt. markera lägg till nya ochväljVälj E-postAnge följandeKontonamn E-Post Mitt namn Ditt namn E-postadress Din e-postadress Inkludera signatur Valfritt Svarsadress Din e-postadress Säker SMT-inloggning LOGIN SMTP-användarnamn Ditt tilldelade användarnamn SMTP-lösenord Ditt tilldelade lösenord Utgående SMTP-server Din tilldelade SMTP server Utgående port (SMTP) 587 Prioriterad kopplingspunkt Nej Välj Inställningar för SMTP-kopplingspunktAnge följandeProxy Aktivera Proxyadress 130.244.196.090 Proxy-port 8080 Databärare Paketdata Välj BärarinställningarAnge följandePaketdata-Kopplingspunkt internet.tele2.se Nätverkstyp IPv4 Verifieringstyp Normal Användarnamn -Lösenord -Tryck tillbaka 2 ggrServer för inkommande e-post POP3 Välj inställningar för inkommande e-postHämta e-post valfritt Säker POP3-inloggning Avaktiverad POP3-användarnamn Ditt tilldelade användarnamn POP3-lösenord Ditt tilldelade lösenord Server för ink. e-post (POP3) Din tilldelade POP3 server Port för inkommande e-post (POP3) 110 Prioriterad kopplingspunkt Nej Välj POP3-kopplingspunktAnge följandeProxy Aktivera Proxyadress 130.244.196.090 Proxy-port 8080 Databärare Paketdata Välj BärarinställningarAnge följandeGPRS-Kopplingspunkt internet.tele2.se Nätverkstyp IPv4 Verifieringstyp Normal Användarnamn -Lösenord -Tryck tillbaka 4 ggrMarkera det konto du skapat och tryck på Alt.Markera Aktivera och väljKlartFå inställningarna skickade:gå in på selfwap.tele2.se/ota2/och fyll i ditt telefonnummer och förmodligen kommer de fårga efter vad för mobil du harhoppas det funkar
  • Wind Up Toy

hittade ett alternativ till som kanske e enklare *host*

Du kan även skicka ett tomt SMS till nummer 123 från det mobilnummer du vill ha inställningarna till. Inställningarna skickas då kostnadfritt till din mobil. Följ anvisningarna och starta om mobilen.

• Wind Up Toy
    det var så lite så hoppas du inte känner dig bombarderad bara och att det funkar
  • Frontline

Följer det inte med en kabel till Nokias telefoner så att man kan föra över bilder och annat till datorn , verkar ju väldans jobbig att maila över dom och sen kostar det ju pengar ...

• Sicali

SMTP-användarnamn Ditt tilldelade användarnamn
    SMTP-lösenord Ditt tilldelade lösenord
    Utgående SMTP-server Din tilldelade SMTP server

Vart hittar jag de uppgifterna?
    Är väldigt oteknisk när det gäller sånt här, har man fått dem hemskickade?

• Sicali
    Provar nog det först
    Wind Up Toy skrev 2008-03-26 19:48:10 följande:
    hittade ett alternativ till som kanske e enklare *host*Du kan även skicka ett tomt SMS till nummer 123 från det mobilnummer du vill ha inställningarna till. Inställningarna skickas då kostnadfritt till din mobil. Följ anvisningarna och starta om mobilen.
  • Wind Up Toy

hahaha ja gör det... hade lite för bråttom när jag letade...

annars ska ditt använder namn och lösen vara det du har som användar och lösen på mailen

Svar på tråden Hur skickar jag bilder från mobilen till min mail?