• jenkan79

Bebis som luktar illa i munnen

Har en dotter på 6 månader. Hon är tät i näsgången sen 3 dagar tillbaka men inte förkyld tror jag. Känns som det sitter massa gojs i näsan men får inte ut nått med Fridan och det hjälper inte med saltlösning eller nezeril heller. Kan detta orsaka att hon luktar lite konstigt i munnen? Kan det vara en infektion? Hon har nästan precis börjat äta mat och fått två tänder, eller kan det vara detta som orsakat lukten i munnen?

• Svar på tråden Bebis som luktar illa i munnen
  • God Is A Girl

Bihåleinflamation? kan lukta/smaka huggorm i munnen av varet :/

• Lady no 1

Vår son har luktat lite när det är tänder på väg.

• Memmelisa

Du!!! Fy vad skumt att jag såg detta! Min dotter är ocks¨å 6 månader med 2 tänder i underkäken och har precis börgat att äta hela måltider och luktar jätte konstigt i munnen, det luktar illa o det märkte vi idag. Hmmm... jag undrar oxå varför. Tänderna har hon haft länge så dom beror det inte på

• jenkan79
    Svar på #3
    Vår dotter har också 2 tänder i underkäken och vi märkte lukten för ett par timmer sen. Det kanske är fler tänger på gång? Eller maten...?...Usch..bara det inte är bihåleinflammation
  • mammatill3st

Små barn kan få en vit beläggning på tungan som luktar illa.Det behandlas enklast med Vichyvatten, om det inte skulle funka penslar de något medel på tungan på BvC. Torsk heter det och är ofarligt.

• MaddeL

Min erfarenhet när dom luktar så är att dom är eller på väg att bli sjuka.

• jazzen

min dotter luktar illa i munnen när hon fått tänder eller att de är på väg.

• Sess82

Såg nåt program från nåt sjukhus häromdagen med ett barn som luktade illa. Hon hade fått mat som gått in i snorkanalen från gommen upp mot näsan om ni förstår vad jag menar. Så läkaren kunde pilla ut lite matbitar långt in i näsan på henne som inte luktade gott!

BF april 2008
  • Angel73

Absolut tänderna, det luktar öööörk när de dyker fram

Svar på tråden Bebis som luktar illa i munnen