När är det vanligt att barn kan vinka och klappa i händerna på "kommando"
Som rubriken lyder...
Som rubriken lyder...
Inte en aning, men min dotter började med det för 1-2 veckor sedan, hon blev 11 månader i påsk.
Min dotter har precis börjat vinka. Hon är 9 månader. Klappa händerna gör hon inte.
Hej!
Vår tjej är 10 mån, har viknat i kanske 1 mån.
Men klappa händerna gör hon inte. När man säger åt henne att klappa händerna så slår hon händerna i knät eller på t.ex bordet.
våran son började klappa händerna innan han vinkade :)
han var runt 10 mån när han började klappa o kanske 11 när han började vinka
runt 10 månader kunde min son det.
vinka vid 11 månader.
Min dotter visade aldrig något större intresse för att vinka och klappa förrän hon blev 10-11 månader. Hennes lillebror lever för att klappa och vifta med händerna och har klappat "på kommando" sedan han var sex månader (visserligen lät det inte så mycket då, för de små händerna möttes lite fumligt och kaotiskt och trasslade in sig lite i varandra, eftersom han inte kunde koordinera rörelsen så bra
)
Min dotter klappar händerna sedan ungefär en månad tillbaka och idag vinkade hon för första gången!
Är 9 månader. Hos BVC finns en informationsplanch där det står att man kan lära dem att klappa händerna från ca. 8 månader.
Min son började klappa runt 7 måns ålder, på "kommando" nga veckor senare men har inte lärt sig vinka ännu.