• Tigggger

Ränteavdrag vid betalda skulder?

Kan man göra ränteavdrag i deklarationen när man haft skulder som man betalat in förra året (dvs skuldsumma + avgifter + delvis ränta)?
    (Har betalat in skulder på lite drygt 100000 förra året).

Det enda som är redovisat i deklarationen är CSN & Gothia inkasso.

Vet inte om jag förstår texten på skatteverkets sida rätt nämligen...därför jag kollar om nån här vet =)))

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 20:29
    Det enda som betalades via kfm är en csnskuld (och den är ju redan redovisad på deklarationen).

De övriga är betalade direkt till inkassobolagen.

• Svar på tråden Ränteavdrag vid betalda skulder?
  • Waomi

Har de gått via krm måste du själv ta upp dem i deklarationen

• Tigggger
    Waomi skrev 2008-03-26 20:27:38 följande:
    Har de gått via krm måste du själv ta upp dem i deklarationen
    Kan jag bara dra av om det betalats in via kfm?

Det enda som betalades via kfm är en csnskuld (och den är ju redan redovisad på deklarationen).

De övriga är betalade direkt till inkassobolagen.

Ska göra ett tillägg i ts =))
  • Waomi

Nej självklart kan du ta med alla.. men du måste själv redovisa dem om dom inte står med på din förenklade deklaration..

• Tigggger
    Waomi skrev 2008-03-26 21:21:42 följande:
    Nej självklart kan du ta med alla.. men du måste själv redovisa dem om dom inte står med på din förenklade deklaration..
    Låter bra =))

Var lite rädd för att det bara gällde när man betalat in ränta på lån....

Ska dock ringa och dubbelkolla imorgon för säkerhetsskull =))

Å funkar det så ska jag ta en runda med att ringa till alla inkassobolagen för att få exakt ränteuppgift (har inte exakt på alla då vi gjorde upp ackordsbetalning) på alla skulder som jag betalade förra året.

TACK för svar =)) Om det stämmer nu så får jag tillbaka några tusen ist för att få betala 1600 som det stod i deklarationen...
Svar på tråden Ränteavdrag vid betalda skulder?