• Aprilknytet

Luktar illa i underlivet!?!

Varje gång jag ska kissa på toa känner jag en lukt som inte ska va där.. det luktar illa! det spelar ingen roll om jag är nyduschad! vad kan detta bero på? det luktar inte kisslukt, utan annan lukt.. urinvägsinfektion har jag inte, det har jag kollat!

• Svar på tråden Luktar illa i underlivet!?!
  • Amnesia05

Svamp kanske? Kliar det?

• Snooze

Det kanske är svamp? Det kan man ha utan att det känns....

Det är min åsikt.....och jag delar den
  • Johanna Gunnarsson

Hej!

Jag känner likadant. Går inte beskriva lukten. Ska till gyn och kolla om jag fått svamp det är tydligen vanligt när man är gravid.

• Lilla näktergal

Den är inte fiskig liksom? Är vanligt att man kan få bakteriel vaginos i slidan och då luktar det fisk. Men det är lätt att åtgärda, bara ett par tabletter.

• Aprilknytet

det kliar inte.. men det kan väl va svamp för det? jag har haft bakteriell vaginos för länge sen, lukten är inte samma nu, men tusan inte långt ifrån.. kanske är det då..

• Tresu

Svamp brukar väl inte lukta illa utan mer klia,svida o irritera. Nåt som en del kan få under graviditeten är bakteriell vaginos, som ger illaluktande flytningar. Går bort med behandling, kontakta din BM o rådfråga henne.

• siggy

Jag har arbetat som barnmorska och det låter som vaginit.Det är vanligt att det enda symptomet vid vaginit är illaluktande flytningar, man kan även ha lite klåda och endel får blödningsstörningar men många känner illaluktande flytningar som enda symptomet.Du bör dock vända dig till din barnmorska eller vårdcentral för behandling.

• Ansso
    Aprilknytet skrev 2008-03-26 20:55:07 följande:
    Varje gång jag ska kissa på toa känner jag en lukt som inte ska va där.. det luktar illa! det spelar ingen roll om jag är nyduschad! vad kan detta bero på? det luktar inte kisslukt, utan annan lukt.. urinvägsinfektion har jag inte, det har jag kollat!
    Bakteriell vaginos ?? Eller rubbat PH-värde ?? Det kan lukta mkt illa utan klåda o andra besvär ..
    Provat med de där gel-tuberna från apoteket som återställer ph balansen i underlivet ??
  • Bispan

Man ska se till att inte lukta illa från underlivet. Särskilt under graviditet. Det finns forskning som visar att för tidig födsel kan bero på Bakteriell Vaginos. Det är inte vanligt med för tidig födsel, men det förekommer.

BV är lätt att diagnosticera med snifftest och en koll i mikroskopet. Har man enbart svamp brukar den inte lukta direkt illa utan mera syrligt. Det brukar också klia intensivt.

Sök hjälp och lycka till!

Svar på tråden Luktar illa i underlivet!?!