• mysisen

Ni som är gravida men blev överstimulerade, är ni med hårda vid äggstockarna?

Blev överstimulerad och fick vätska i buk och rejält förstorade äggstockar.
    Men när jag kollade för 3 veckor sedan var de nere i 6 cm, alltså 3 mindre än gången innan så det går sakta men säkert tillbaka.

Men nu går jag hos bm, och har inte varit på kliniken sedan den 5e mars eftersom allt verkade se bättre o bättre ut. De säer ju att överstimulering går tillbaka av sig själv.

Men ni som varit ös, när gick det tillbaka och kände ni med av den några månadeer?

Stanna hos oss lilla älskade pyret.
  • Svar på tråden Ni som är gravida men blev överstimulerade, är ni med hårda vid äggstockarna?
  • anni31

Vad menar du med överstimulerad? Var snäll och förklara.

• mysisen

För mycket hormoner, skapar vätska i buk och förstorade äggstockar vid ivf

• EmiliaJ

Jag var också överstimulerad och fick vätska i buk och båda lungor. En normal äggstock är ca 3-4 cm och i går på vul kunde hon se att min vänstra är 10 cm!! Inte konstigt att det värker mest på den sidan....

Jag är i vecka 8 nu och hade även lite vätska kvar i buken. Det kan nog sitta i ett tag!

• Wicca

Jag blev oxå överstimmulerad när vi gjorde vår IVF, min äggstockar var 16 cm stora hade dödens ont och vätsa i lungor och buk, jag fick väldigt många ägg utplockade 26 st. Har PCO sen innan vilket kan förklara att äggstockarna blev så pass stora. Vi blev gravida på första försöket, men symptomen kvarstod i ca 12 veckor, ja då hade det nästa helt gått över. Såg ut som om att jag var gravid i 6:e månaden
    Men allt har gått bra efter det och är nu gravid i v28.

Lycka till!

I väntans tider!
  • EmiliaJ

Wicca! Jösses vilken överstimulering du åkte på! Det är INTE skönt med vätska i lungorna. Det kändes som någon slog mig i bröstkorgen varje gång jag la mig ner.

Så härligt att vi alla har plussat efter överstimulering - det är vi värdaSkrattande

• Litet knytte

Hej!

Här är en till som blev överstimulerad under IVF, jag har mått riktigt dåligt, fick åka in till akuten, den ena äggstocken var 14 cm och den andra 11 cm.. Blev inte inlagd eller så men har varit hemma från jobbet i två veckor..

Allt detta har jag typ glömt nu eftersom jag plussade igår! Det känns så himla overkligt så det inte är sant. Samtidigt blev jag direkt oroligt inför UL, tänk om inte allt ser ok ut och om inte fröet vill förtsätta hos mig..? Vad konstig man är, här har jag längtat i 5 år..! Nu ska jag verkligen försöka att bara njuta och vara överlycklig!

Är förresten fortfarande svullen och öm i magen, men det kunde ta ett par veckor till när man har blivit gravid (tänk att äntligen få skriva det!) sa min läkare.

Kram på er!

• EmiliaJ

Litet knyte!

Härligt att ni har lyckats! Försök att njuta och glädjas åt din graviditet. Och du.....det är en fördel att ha blivit överstimlerad - det gynnar graviditeten jätte mycket har jag fått höra från Cura.

• Litet knytte

EmiliaJ!

Jaa, nu ska jag verkligen försöka njuta och tänka på det du skrivit! Stort TACK!

• kråkan krax

Hej!

Har precis plussat och är överstimulerad.

det jag är ledsen över är att jag inte vill berätta på jobb förrän om många veckor. Men alla går ju och tror redan att man är gravid p.g.a den stora bauta-magen. Flera har frågat och många tittar.
    Någon med samma problem?

Jag har ingen fast anställning och vill skriva papper först innan jag berättar... denna överstimulering blev en käpp i hjulet. Men jag är GLAD att vi är gravida, det trodde jag aldrig skulle ske

• mysisen

Grattis alla!
    Vilken vecka är ni i?

jag är i vecka 11.

Och köpte mina första mammabyxor idag.

Hur stor sprutdos tog ni? jag tog först 125, sen 100... och blev överstim.

• kråkan krax

Bara v 4

Jag tog 112.5 och sen 75

• EmiliaJ

Jag är i vecka 8!

Min dos (Gonal F) var 225 i 11 dagar - fick ut 15 äggSkrattande

• EmiliaJ

Kråkan Krax!

Det där med stor mage känner jag igen....jag såg ut att vara i femte månaden! Men det har lagt sig betydligt nu. Man blir proffs på att gömma magen med passande plaggFlört
    Fast de flesta i vår omgivning har ju vetat om att vi gjort IVF och därför också fått veta om överstimuleringen.

• kråkan krax

Emilia: tack för dina lugnnde ord...

• Hannaz

Här är en till som åkte på en rejäl överstimulering. Låg inne i en vecka (och plussade under tiden!!!) och nu har jag vart hemma från sjukhuset i ca 3 veckor. Dock har jag fortfarande smärtor, fast inte lika ofta längre, och magen är fortfarande stor. Jag var ganska mullig redan innan (tjock) är väl rätta ordet och gick upp typ 6 kilo under behandlingen så det där med att ha stor mage är verkligen hemskt. Sån tur är, är jag sjukskirven 2 veckor till och hoppas att magen ska kunna gå ner lite innan jag ska börja jobba igen! Men det är ju inte så lätt att motionera heller. Jag får ont så jag går bara minikorta promenader runt kvarteret i långsam takt, det är det enda jag klarar av än så länge...

• Hannaz

Min sprutdos var först 150 IE (gonal-f) men sen höjning till 225 IE i 11 dagar....Fick ut 14 ägg.

• mysisen

är fortfarande öm över ena äggstocken, och är i vecka 14. känner mig med av det fortf?

• bumbibjornen

Jag blev också överstimulerad, min vänstar äggstck var 19cm, min andre 21cm! Låg inne i 9 dagar och gick upp 9 kilo på tre dagar. Såg ut som om jag varit gravid i över 9 mån :) Jag fick även medicin mot blodpropp, hade massa vätsla i kroppen. Har fortfarande lite vätska kvar, är i vecka 10. Men det ska försvinna av sej själv. Och det var inte alls kul, för fy f... va dålig jag va! Kunde knappt andas själv, fick syrgas, kunde inte ligga, knappt sitta. Men det var fasiken värt de! :)
    Någon som känner igen sej?

Svar på tråden Ni som är gravida men blev överstimulerade, är ni med hårda vid äggstockarna?