• popcornplaya

Huvudvärk bara i ena sidan???

Jag hade lite problem med huvudvärk/migränanfall förut i graviditeten. Jag fick jätte ont och spydde ett par dagar i veckan och dom andra dagarna hade jag mer vanlig huvudvärk. Sen blev det helt plötsligt bra! Kände mig jätte lättad och hoppades att det nu var över, men dom senaste två veckorna har jag vaknat varje morgon med smärta i högra sidan av huvudet vid tinningen ungefär. Vissa dagar har det blivit bättre under dagaen andra dagar har det varit detsamma. Men även dom dagarna det blivit bättre under dagen så vaknar jag igen nästa morgon med smärta.

Det känns inte riktigt som vanlig huvudvärk utan är mer en bultande irriterande smärta som enbart är koncentrerad till ett litet område. Börjar bli väldigt trött på det nu!!

***V.24***
  • Svar på tråden Huvudvärk bara i ena sidan???
  • essamino

Jag fick så när jag var gravid..hade aldrig haft migrän förr..men jag antar att det var migrän för jag hade så ont i huvudet så jag grät och inte kunde röra mig..sen gjorde det bara ont vid en sida av huvudet som en dunkande smärta.

• popcornplaya
    essamino skrev 2008-03-27 09:53:26 följande:
    Jag fick så när jag var gravid..hade aldrig haft migrän förr..men jag antar att det var migrän för jag hade så ont i huvudet så jag grät och inte kunde röra mig..sen gjorde det bara ont vid en sida av huvudet som en dunkande smärta.
    Gick det över sen eller fick du dras med det tiden ut?
    ***V.24***
  • essamino

Nej det försvann efter några dagar.men du borde ta upp det med din BM eftersom det är ett tecken på havandeskapsförgiftning. Jag ringde henne och fick gå på en undersökning och kolla så att bebisen mår bra.

• essamino

Ja tycker aboslut att du ska ta och ringa henne.

• Karriärmamman

Jag har också migrän och har lärt mig att stretcha musklerna brukar hjälpa. Ända ner från hälsenan, vaden (korta och långa vadmuskeln), baksidan låret, rumpan och sedan rygg och nacke. Framför allt på den sidan av huvudet jag har ont i. Det har hjälpt mig jätte mycket. Ofta har man en sida som är svagare som man då lättare spänner.

Jag har stretchat under hela graviditeten, ännu mer nu när jag är för tung för att orka träna regelbundet.
    /A

• popcornplaya

Nu har jag ringt mvc och hon tyckte att jag skulle ringa vårdcentralen då hon inte tyckte det lät som något som hade med graviditeten att göra......Jaja det är väll bara att ringa dit också då......

***V.24***
  • popcornplaya

Nu har jag ringt vårdcentralen och fick en tid kl 2. Får väll se vad dom säger där, jag är i alla fall less på denna huvudvärk nu!!!

***V.24***
Svar på tråden Huvudvärk bara i ena sidan???