Har ni kvar ert medborgarskap?
Hej!
Ni som ar adopterade vuxna, har ni kvar ert medborgarskap?
Dvs. Har ni dubbelt medborgarskap nu?
Mvh
Rosarin :)
Hej!
Ni som ar adopterade vuxna, har ni kvar ert medborgarskap?
Dvs. Har ni dubbelt medborgarskap nu?
Mvh
Rosarin :)
Nej.
nä. Jag hade det tills jag var 1 år. Varför skulle man ha kvar det när man är adopterad???
Nej, det har jag inte, går inte att ha dubbelt i Ecuador tror jag, och skulle det gå vill jag inte ha det. Känns tryggast att "bara" ha svenskt medborgarskap
jag hade kvar tills jag var 18 år sen fick jag själv välja hur jag viölle ha det..... valde bort det indiska
Hade kvar det tills jag blev myndig o. kunde avsäga mig det själv.
(Ångrar det lite nu eftersom det gör det svårare för mig att köpa ett hus i närheten av mina syskon )
Jag skulle se det som en tillgång att ha dubbelt medborgarskap.I dagens globaliserade värld vet man inte vilka fördelar det kan föra med sig. Som emjoch skriver underlättar det om man tex vill köpa hus i det land där man är född. Man kanske vill jobba eller studera i sitt födelseland någon gång. Då har man fler fördelar än om man bara har svenskt medborgarskap.
Riskerna tror jag inte är så stora. Möjligtvis om man begår brott i sitt födelseland.
Vi har behållt vår dotters vietnamesiska medborgarskap.
Vi kommer nog att försöka att bara ha barnets svenska medborgarskap. Förlåt föresten att jag tränger mig på i den här tråden! Jag känner som Vietnammamma att det känns tryggast så. Hur har ni gjort med Viktors medborgarskap Vietnammamma?
Det var för att jag var rädd när oroligheterna började på Balkan som jag avsade mig mitt Jugoslaviska medborgarskap, rädsla som jag idag inte ens vet om den var befogad.
Den första återresan hade jag nog inte heller vågat göra (eg. sem -90 för att bara få upplevelsen) utan uppsagt medborgarskap.
Vietnammamma och Fru Hemlig,
på vilket sätt ät det tryggast att avsäga sig medborgarskapet?
VNmamma
Jag vill exempelvis inte att mitt barn ska behöva fundera över exempelvis värnplikt i ett annat land. Jag vill att svenska utlämningsavtal ska gälla om de skulle begår brott i ett annat land . Det är några exempel.