• Minatre3

På vägen till Öland i sommar...

vi (man och två barn 2,5 år och 5 år) har bokat en stuga på öland i sommar, Böda strand. Ser fram emot det jätte mycket, bad (om vädret tillåtet ) och mycket aktiviteter. Men jag skulle vilja ha tips på vad man se/göra på väg till Öland, reser från Göteborg och kan gärna tänka oss att stanna över någonstans på vägen, pensionat, herrgård, vandrarhem som är mysigt.

Tar gärna tips om "det bör du inte missa" på Ölnad också.

• Svar på tråden På vägen till Öland i sommar...
  • Mia118

Ååååhh vad avundsjuk jag blir på er!
    Vi var på Böda för tre år sen i en vecka med husvagn. Vi åkte till Långe Erik. En fyr på Ölands norra udde. Det var måååånga trappsteg..Men en rolig upplevelse.
    Sen kan man ju åka till Borgholm och shoppa!
    Vi trivdes så grymt bra på campingen så vi gjorde inte så mycket annat. Dom har god pizza och goda öl i restaurangen där.

Något som du absolut inte får missa är Parisare. Världens godaste bulle som finns i deras konditori.Där man också köper frallor till frukosten.

Ha en underbar semester!!

• Lovica

Hej! Grattis till ett bra val! Böda sand och krono camping är mitt Mekka! Jag fulkomligt älskar det stället och det gör barnen med. Om ni tar er utanför campingen så ska ni inte missa Lådbilslandet och Raukarna. Raukarna ser inte ut som på Gotland, men det finns en jättefin stenstrand där. Vi brukar ta med engångsgrillar och grilla hamburgare på eftermiddagen. Sen kan man samla hur mkt sten som helst. En gång va vi till Trollskogen som ligger typ högst upp på Öland. Men det är mycket gå där.

Jag tycker ni ska ta en kväll på Lammet&Grisen, en underbar restaurang där de grillar lamm o gris, fantastiskt gott.

Sen ska ni inte missa att NJUTA!!!

De ställen jag nämnt nu kommer ni hitta på kartan ni får när ni checkar in.

• Tittiio

Ska också dit i sommar med min familj. Längtar som bara den=)

Svar på tråden På vägen till Öland i sommar...