• Billy och Jag

Hur får man plats på 24 kvadrat??

Jag har både dubbelsäng och Divansoffa.. får man plats?!?

Har ingen riktig uppfattning om hur stort 24 kvadrat är.

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Svar på tråden Hur får man plats på 24 kvadrat??
  • Mint

Det kan bli lite knepigt. När jag bodde på 23,5 med kokvrå och litet badrum fick jag plats med ett pyttelitet skrivbord i halldelen, 90 cm-säng, Klippan-soffa, en fåtölj och ett runt soffbord.

• Miss Lau

Beror ju på lite hur lägenheten ser ut.

Jag och min man bodde tillsammans på 24 kvm och det fungerade bra. Vi hade en 120 cm säng och en 3-sitssoffa med soffbord och ett litet matbord för två i "rummet".

• baffies

24 m2 är stoort
    Plats får du nog alltid, om det är en vettig planlösning. Däremot kan det nog kännas väldigt övermöblerat. Har du mycket andra möbler som tar mycket plats? Är det stort kök/badrum?

• Shasti

Ska man bo bra på så liten yta måste man möblera efter den, dvs compact living. Har själv bott så största delen av mitt liv och det går att få jättefint, men dubbelsängar och jättesoffor kommer ta upp hela golvet och du kommer tycka att det är som att bo i ett supertrångt möbelupplag. Rekommenderas inte. Däremot saker som loftsäng (kan man göra stor och mysig) alt mindre soffa eller bäddsoffa så man kan göra om rummet till "vardagsrum" också, barbord på lämpigt ställe att äta på, bra specialanpassade förvaringslösningar, kanske specialbyggda hyllor, utnyttja alla ytor som man kanske vanligtvis inte gör osv... och SMÅ nätta möbler, inte stora blaffiga saker.

Svar på tråden Hur får man plats på 24 kvadrat??