• Älskade barn

Italienska män

Hej Hej!

Jag undrar om det är någon av Er som har erfarenhet av italienska män. Är intresserad av en fin man, vi har inte träffats än, men jag är nyfiken av hur de är. Hur de är i jämförelse med svenska män eller kanske ingen skillnad?

Kram M

• Svar på tråden Italienska män
  • sussiegull

jag har inget erfarenhet sjalv, men efter vad jag har hort fran vanner, italienska tjejer osv sa ar vissa (ska akta mig for att generalisera) valdigt....mammiga. man brukar saga 'mamone' vilket ar egentligen en forolampning som betyder att man fortfarande ammas aven om man ar over 30 typ. det ar manga italienska man som bor hemma sa lange dom kan och later morsan laga mat, tvatta och stada osv. en kille jag kanner som ar halv italiensk brukade ta sin tvatt och aka i nagra timmar till hans foraldrars hus och lata mamman ta hand om hans tvatt...liiite sa ar det i Italien. tyvarr!
    a andra sidan har jag en vaninna som ar tillsammans med en italienare som ar heeelt underbar och som inte alls var san. a ena sidan bodde jag med en som inte kunde eller gjorde ett skit!

• dålli

det är väl väldigt olika.min pappa var från italien och var en självständig väldigt "svensk" man eftersom han bodde här i största delen av sitt liv.ingen kulturkrock med honom liksom. mitt ex var oxå italienare och det var inte nån större skillnad där heller.lite småsaker bara.

• marina81

De uppvaktar dig mer än en svensk man, sen hjälper de till mindre hemma. De är latinska, vilket innebär lite hetare temperament, lite mer traditionell familjesyn osv. (generaliserat)

• Ödet var min väg

Uppvaktar mer skulle jag också säga... Fast vi var ju tillsammans 1 år, och han var 22 så jag vet inte... Han kanske var ett undantag...? Sen var han ganska ordentlig. Och jättepunktlig. Kanske inte vad du ville veta, men nu vet du ändå.

• dålli

mitt ex gjorde ALLT hemma!han var sjukt flitig när det gällde jobb och hem...men ack så jobbig som person!

marina81 skrev 2008-03-28 02:04:35 följande:
    De uppvaktar dig mer än en svensk man, sen hjälper de till mindre hemma. De är latinska, vilket innebär lite hetare temperament, lite mer traditionell familjesyn osv. (generaliserat)
  • Schnauser

Den italienske man jag var tillsammans med bekräftade ryktet om heta italienska älskare. Han var uppvaktande och charmig. Duktig på att laga enklare italienska rätter. Lite slarvig med hygien och städning.

...men allvarligt. Jag tror inte att det är sååå stora skillnader mellan moderna europeiska män. Tror dock att nordiska män är mer jämställda. Menar att jag kunde fått samma intryck av en svensk man som jag fick av denne italienske man.  

Cibi condimentum fames - Hungern är den bästa kryddan
  • msmurphy

Mitt italienska ex var den Stereotypa Italienaren har jag kommit på i efterhand
    Väldigt....hmm... passionerad, macho, tyckte nog inte att jag var tillräckligt feminin alla gånger, svartsjuk och temperamentsfull. När det tog slut vägrade han prata med mig nånsin igen. Vi jobbade på samma ställe så det var ju lite surt.

Har arbetat med mååånga italienare. De är inte lika jämställda och ganska slemmiga tycker jag. Extremt flörtiga, så det blir jobbigt. Dock ganska gentlemanna-aktiga.

• marina81
    msmurphy skrev 2008-03-28 14:50:17 följande:
    Mitt italienska ex var den Stereotypa Italienaren har jag kommit på i efterhand Väldigt....hmm... passionerad, macho, tyckte nog inte att jag var tillräckligt feminin alla gånger, svartsjuk och temperamentsfull. När det tog slut vägrade han prata med mig nånsin igen. Vi jobbade på samma ställe så det var ju lite surt.Har arbetat med mååånga italienare. De är inte lika jämställda och ganska slemmiga tycker jag. Extremt flörtiga, så det blir jobbigt. Dock ganska gentlemanna-aktiga.
    ja..man får nog va beredd på temperament o svartsjuka, samt att de är flörtiga mot andra kvinnor..även om de aldrig skulle dra det till otrohet eller nåt sånt...men ja, jag tycker sydeuropeiska och män från balkan är överlag mer macho än svenska män!
  • dålli

undrar om det är samma som mitt ex...haha!

Schnauser skrev 2008-03-28 14:09:23 följande:
    Den italienske man jag var tillsammans med bekräftade ryktet om heta italienska älskare. Han var uppvaktande och charmig. Duktig på att laga enklare italienska rätter. Lite slarvig med hygien och städning. ...men allvarligt. Jag tror inte att det är sååå stora skillnader mellan moderna europeiska män. Tror dock att nordiska män är mer jämställda. Menar att jag kunde fått samma intryck av en svensk man som jag fick av denne italienske man.  
Svar på tråden Italienska män