• Tokfia 7

Libero Up & Go till 7,5 kg bäbis som lär sig krypa??

Har tidigare haft samma blöjor på dagen som på natten, men nu när lillkillen börjar bli mer rörlig (försöker lära sig krypa och vill sitta och så) har jag testat Libero Comfortable på natten (de mindre blev fulla på en gång) och Pampers Active på dagen så det ska vara smidigare i grenen. Tänkte jag skulle testa Libero Up & Go på dagen, men då ser jag att de är som en byxa och inte vanlig blöja. Funkar de bra till en bäbis som inte kan stå upp än, eller är andra blöjor bättre???

• Svar på tråden Libero Up & Go till 7,5 kg bäbis som lär sig krypa??
  • MARIA99

så länge dem finns för den vikten så e det väll lungt. Tycker dem fungerar som vanliga blöjor.

• Heather

Jag föredrar Up&Go så fort barnen börjar bli rörligare, vrida/vända sig på skötbordet etc. Tycker byxblöjorna fungerar mycket bättre, dag som natt, än "vanliga" blöjor.

ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • Havsjungfrun

Tycker att de är opraktiska innan de kan stå och gå.

• Tokfia 7

Jag har aldrig bytt blöja på nån som kan gå/stå, men inbillar mig att de är knöligare att få på på nån som ligger än "vanliga" blöjor? Känns dumt att köpa ett helt paket som man inte får använda, blöjor är ju inte direkt det billigaste man köper...

• Heather
    Tokfia 7 skrev 2008-03-27 17:25:26 följande:
    Jag har aldrig bytt blöja på nån som kan gå/stå, men inbillar mig att de är knöligare att få på på nån som ligger än "vanliga" blöjor? Känns dumt att köpa ett helt paket som man inte får använda, blöjor är ju inte direkt det billigaste man köper...

Njae...inte krångligare än att få på ett par byxor...

Sen så "räcker" ett paket ganska länge (viktmässigt) om du nu skulle känna att up&go inte är din "grej" just nu.

ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • ElinTe

Vi använder up&go på våran son som är 10 månader fast han bara kryper. Det är ofta omöjligt att få på han en vanlig blöja, så för att slippa bråka med han så är det bara att dra på. Lätt och smidigt tycker jag!

• Tokfia 7

Jag bestämde att vi kör på Pampers Active på dagen som vi gjort tidigare tills vi inte tycker det funkar, de känns jättebra på, så får vi se sen. Han är bara 4 månader. Tack för råden!

Svar på tråden Libero Up & Go till 7,5 kg bäbis som lär sig krypa??