• Anonym

Äckligt att raka benen pa gymmet?

Pa mitt gym har vi separata duschar, man går in i en helt egen kur. Jag brukar raka benen efter träningen, men kom pa häromdan att det kanske inte är så fräscht? Jag har ju inte långa hår eller nåt, och ingen kan ju se mig. Men jag vet inte, skulle ni tycka det var äckligt?

• Svar på tråden Äckligt att raka benen pa gymmet?
  • Macchiato

Jag stod på gymmet och funderade på samma sak här om dagen faktiskt. Jag kom fram till att jag gör det hemma för säkerhets skull.

• Anonym

ja, det är faktiskt otrevligt för andra

• Anonym

Men jag tränar varje dag så jag duschar bara där. Det är därför jag gör så.
    Är det verkligen intimhygien att raka benen? Jag lär ju tappa mer hår från huvet än de små stubben samlas till. Och varför är det otrevligt? Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, speciellt eftersom man har en egen dusch och sådär, känns ändå tveksamt.

• Anonym

om ingen ser är det väl lugnt tycker jag!

• Macchiato
    Anonym skrev 2008-03-27 15:58:13 följande:
    Men jag tränar varje dag så jag duschar bara där. Det är därför jag gör så.Är det verkligen intimhygien att raka benen? Jag lär ju tappa mer hår från huvet än de små stubben samlas till. Och varför är det otrevligt? Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, speciellt eftersom man har en egen dusch och sådär, känns ändå tveksamt.
    Fast du kan väl raka dig utan att duscha samtidigt?
    Jag själv tycker inte att det gör något men jag förstår och tar hänsyn till att det finns de som gör.
  • Anonym (Ja)

För några veckor sen när jag duschade efter badet var det en tjej som rakade sig i duschen. Min första tanke var att det är ju skit äckligt. Vi vet ju själva hur det är när man rakar sig hemma.... dom små stråna finns lite överallt och man kan aldrig riktigt få bort ALLT. jag vill inte stå i en dusch där det finns armsvettshår, benhår och gud nåde könshår.

Jag tycker att det är äckligt när det t om finns huvudhår på golvet men det är inget man kan hjälpa. Vi tappar håret ändå. Men att raka sig är nåt man kan påverka.

Jag är kanske lite för känslig men jag tycker ändå att sånt sköter man hemma där man själv får städa upp efter sig och ingen behöver drabbas av det.

• Tessideluxe

Ja, jag tycker det är respektlöst att folk rakar sig på gymmet. Det tycker jag man gör hemma. Du har väl en dusch hemma, trots att du inte använder den?
    Anledningen till att jag inte tycker det är ok är inte antalet hårstrån utan att du tränger dig på med din intimhygien och de som duschar med dig har inget val än att stå där med dig.

Var drar du själv gränsen? Raka armhålorna? bikinilinjen? fila fötterna?

• Barn nr2

Jag det tycker jag nog är rätt ofräscht, sådant gör man hemma.

Svar på tråden Äckligt att raka benen pa gymmet?