• Viffy

Tatuering och fest samma dag!

Ska eventuellt tatuera mej på lördag och ska på fest sen på kvällen. Jag undrar nu om det är nån fara att dricka sprit när man är nytatuerad? Var nämligen en som sa det till mej

• Svar på tråden Tatuering och fest samma dag!
  • meic

Det ska man undvika att göra under läkningen

• Viffy

Varför? Men är det verkligen nån fara om jag dricker lite på kvällen?

• satyria

man ska undvika att dricka sprit då blodet inte koagulerar lika bra med alkohol i kroppen vilket kan försämra läkningen av tatueringen.

sen har ju även kroppen tagit en del smärta och påfrestning som den ändå gör vid en tatuering o dyl så det kan a bra o låta kroppen vila

• Barn nr2

Det var ingen info som jag fick när jag hade tatuerat mig, jag fick väldigt detaljerade skötselråd ang hur tatueringen skulle tvättas och smörjas. Men han sa inget om alkohol. Jag tror inte att det är någon fara att ta ett par glas vin eller några öl.

• Catriiin

Det är väl inte direkt nån "fara", men rekommendationerna är väl att man inte ska göra det. Borde väl inte vara så jobbigt att låta bli, med tanke på att läkningen ska bli bättre/snabbare.

• meic

Nån fara är det väl inte, beror på hur stor du ska göra.
    Kroppen prioriterar spriten när du dricker och då kommer ju tatueringen i andra hand, vilket gör att den kan läka fult och immunförsvaret är ju försvagat

• Valkyriah

Min tatuerare säger att man helst ska undvika alkohol för att tatueringen ska läka så bra som möjligt.
    Men både jag och sambon har någongång druckit under samma kväll och har inte märkt någon skillnad på läkningen men man ska ju ändå ha det i åtanke.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Zekelina

Jag har heller inte hört något om det men efter min femte tatuering (ganska stor i ryggslutet, tog nästan tre timmar) så var jag ganska mör på kvällen. Trött och huvudvärk och lite frossa. Inte sugen på fest med andra ord

Svar på tråden Tatuering och fest samma dag!