• lillamilla75

FEBER och gravid i v.11+2

Har idag fått feber och ont i halsen, har för mig att jag hört att det inte är bra att få feber när man är gravid - NÅN som VET??? Är i v.11+2.

Har varit hemma med dottern i veckan pga ögoninflammation och tänkte att du kanske smittat mig med nåt??

• Svar på tråden FEBER och gravid i v.11+2
  • baby2006

det är ingen fara för barnet att du har feber, det är  bara du som mår dåligt av det=).
    Tänk bara på att inte ta ipren som febernedsättande när du är gravid utan endast alvedon eller panodil.. =)

Krya på dig..

2/10 Thailand here we come!!!
  • lillamilla75

Tack för svaret. Tog en panodil förut men tänkte sen att feber är ju där för att ta bort nåt virus/infektion så kanske jag ska försöka undvika ta panodil?, men då kanske febern sticker iväg alldeles för högt.

• flipperkulan

Du kan vara lugn, att du har feber skadar inte barnet, bara du som mmår dåligt.

(¯`°?.¸ ღ♥ BF 2008-05-03 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • lillamilla75

Åh, skönt att hör det från flera personer. TACK!!
    Det är ju oroligt att bebisen ska ta skada, men då ska jag försöka lugna mig lite på den fronten. Dags att hoppa i säng igen, kikar in senare

• Jenzzzan

Hade feber och så ungefär runt v. 12.. Fick höra att det är bra att försöka hålla ner febern så mkt det går så var inte rädd för att ta alvedon eller liknande.. krya på dig!

• lindalinda

Säger också att det inte är någon fara!

Svar på tråden FEBER och gravid i v.11+2