• Nilla2005

Drygt 1 år gamla Emmaljunga trasig, handtaget lossnade!!! :-o

Vi köpte i feb 07 en emmaljunga edge duo. Idag lossnade handtaget i trappan när dottern satt i, tur att inget allvarligt hände!!! På vardera sior finns ju 2 saker som man ska skruva på när man vill förlänge handtaget, det verkar som om en av dem är knäckt, den går inte att skruva på och det var på den sidan handtaget lossnade. TUR att inte båda sidor gick sönder, då skulle hon ju åkt i väg i trappan!! Vad kan jag göra åt detta? garantånad sedan, den frivilliga försökringen som man kunde ta har vi inte betalt in ännu, den gick ut 10 mars... Måste vi betala ev reparationer själva??? Nog måste ju chassit på en vagn för 8000 kr hålla längre än så här?????

• Svar på tråden Drygt 1 år gamla Emmaljunga trasig, handtaget lossnade!!! :-o
  • Nilla2005

den är köpt på barnens hus och jag såg nu på deras hemsida att de alltid ger 2 års funktionsgaranti på sina varor, det måste ju oxå gälla denna skada på vår vagn, eller hur?! Kan man visa den för vilken barnens hus affär som ´helst, eller måste var adär man köpte den?

• denna där

Vet att emmaljunga haft problem med detta.
    googlade lite
    www.google.se/search&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&channel=s&hl=sv&q=emmaljunga+%2B+handtaget+lossnade&meta=&btnG=Google-s%C3%B6kning

Livet är för kort för att levas dammfritt.
  • k girl

Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan. Det gäller varor och tjänster som du köpt den dagen eller senare.

Om Emmaljunga har problem med detta kan du möjligen kunna hävda att det rör sig om ett ursprungligt fel.

• Nilla2005

Shit!´!!! reklamation, gäller det bara om felet fanns där från början??? men funktionsgarantin som barnens hus har på 2 år, den måste ju gälla i detta läge??

• k girl

Nilla2005: Nej nej. Alltså, säg att jag köper ett par skor. Då ska de skorna hålla för normalt slitage. Gör de inte det, då anses det att varan har ett "ursprungligt fel". Händer det inom sex månader så måste försäljaren bevisa att du har använt varan på ett sätt som inte kan anses vara normalt slitage. Händer det efter sex månader, inom tre år, är det upp till dig att bevisa att det är varan som är felaktig och inte din användning av den. Förstår du hur jag menar?

Det är alltså skyddat i konsumentköplagen.

• Coca cola light

Har du kvittot kvar är det självklart att du ska reklamera vagnen. Gå till affären där du har köpt vagnen. En vagn ska hålla i mer än ett år.

• Nilla2005

Det ordnade sig. de tog vagnen direkt utan att ifrågasätta ens om den var köpt hos dem elle rnär den var köpt! Fick en lånevagn så länge.

Svar på tråden Drygt 1 år gamla Emmaljunga trasig, handtaget lossnade!!! :-o