Behöver hjälp med mitt personliga brev!!
Jag har skrivit så här:
Hej
Jag är en 34 årig kvinna som är nybliven socionom (maj 2008). Jag skickar ut denna intresse-anmälan för eventuella vikariat hos er. Spara gärna min ansökan för framtida behov.
Jag har alltid uppskattat att arbeta med människor. I gymnasiet utbildade jag mig till under-sköterska och mentalskötare, men upptäckte att jag inte ville arbeta med människors fysiska ohälsa. Därefter utbildade jag mig till barnskötare och arbetade inom förskola några år. Senare började jag arbeta som handledare på datorteket i Sundsvall. Där jobbade jag halvtid med att lära ut Officepaketet på data och halvtid med att stärka människors sociala kompetens mot arbetsmarknaden i form av att träna att skriva personliga brev och att gå på iscensatta arbets-intervjuer. Där trivdes jag väldigt bra men kände ändå att jag ville gå efter min stora dröm; att bli socionom.
Eftersom jag studerade vid Mittuniversitetet i Östersund så hade vi två 15 veckors långa prak-tiker. Vid min första praktik var jag på mottagningsgruppen, ekonomiskt bistånd. Där trivdes jag väldigt bra och fick lära mig klientmöten och hur man hanterade människor i ekonomisk kris, jag sommarvikarierade även där under mina sommarlov under studierna. Vid min andra praktik var jag på mottagningsgruppen, vuxenstöd där jag lärde mig hur människor fungerar i någon form av missbruk, och jag trivdes väldigt bra även där. Anledningen till att jag trivdes så bra på mina praktikplatser samt mina sommarvikariat var att jag finner en tillfredsställelse att hjälpa människor som är i en svår period i livet. Det är så oerhört värdefullt att få det för-troendet av en människa. Jag lär mig något nytt varje dag i mötet med människan.
Jag har lätt att lära mig nya arbetsuppgifter och har lätt att komma in i nya arbetsgrupper. Jag är även van att arbeta i grupp och enskilt. Eftersom jag har praktiserat inom socialtjänsten har jag datavana samt erfarenhet av att arbeta i procapita. Jag innehar även körkort och har till-gång till bil.
Ser framemot ett personligt möte där jag kan berätta mer om mig själv!
Med vänlig hälsning
XXX XXX
Referenter:
XXX
XXX
Kan jag skriva så? Är det något jag ska ändra på, tillägga eller ta bort?
Behöver alla råd jag kan få!!