• Anonym (lisa)

hur får man bort fettet i ansiktet??

jag skäms så himla mycket för fettet jag har på kinder och hals, hur gör jag för att få bort det??
    kan man träna ansiktet på nåt sätt?
    vad finns det för hjälpmedel?
    nåt speciellt att äta etc?
    jag vill alltså "gå ner i vikt" i ansiktet.
    men hur 17 ska jag göra?

någon som vet? snälla hjälp mig.

• Svar på tråden hur får man bort fettet i ansiktet??
  • Anonym

Vaddå? Är det bara i ansiktet du har fett? Isåfall kan det bero på fel kost och alkohol. Sånt puffar upp ansiktet.

• Anonym (Dea)

Jag tror inte det går att träna bort just bara i ansiktet. Går du ner i vikt, så försvinner succesivt fettet i ansiktet också. Lycka till!

• Gute

Stoppa fingarna i halsen efter varje måltid och kräks, så ska du se att det försvinner. Nackdelen med metoden är att man blir hårig på kroppen (fast det syns ju inte under kläderna) och att mensen upphör efter tag (behöver ju iofs inte vara en nackdel).

Om du inte vill prova den metoden så kan du gå till en kirurg och suga bort det.

Eller så lär du dig leva med det.

Jag bloggar, alltså finns jag. Hälsa på i min presentation
  • Anonym (lisa)
    Anonym skrev 2008-03-27 17:25:34 följande:
    Vaddå? Är det bara i ansiktet du har fett? Isåfall kan det bero på fel kost och alkohol. Sånt puffar upp ansiktet.
    jag är nykterist och äter inte speciellt onyttigt (men inte nyttigt konstant heller).
    jag är lite rund om höfterna men det "stör" mig inte så mycket.
  • VictorsMamma

Det går inte att punktförbränna fett. Om man tränar så försvinner fettet i ansiktet oxå så småningom OM man äter rätt oxå förståss.

• Anonym

Vad du kan försöka medär att ta en fastekur och rensa ut slaggprodukterna ur kroppen. Finns fastekurer att köpa på hälsokosten. Det kan svullna ner ditt ansikte tror jag.

• Anonym (lisa)
    Anonym skrev 2008-03-27 17:33:47 följande:
    Vad du kan försöka medär att ta en fastekur och rensa ut slaggprodukterna ur kroppen. Finns fastekurer att köpa på hälsokosten. Det kan svullna ner ditt ansikte tror jag.
    okej, hur går en fastekur till då? har du nån erfarenhet av det? vad gör man liksom?
  • MissXXX

Bästa sättet att förbränna fett är att ta morgonpromenader. Gå ut på morgonen innan du äter frukost, superbra!
    Det går inte att punktförbränna fett, men om du tar dessa morgonpromenader samt tänker på vad du äter så kommer detta synas även i ansiktet
    Läs mer på: www.paulun.se

• Anonym (Fasta)

När man kör en fastekur så gör man det i några dagar. Man äter då inget utan intar vbara flytande men det är inte som en bantning. På hälsokosten finns fastepaket med nyttiga saker man ska dricka som även då funkar så att de renar njurar och andra inre organ. I kombinaton med hälsodryckerna kan du även göra egen buljong på grönsaker och dricka färskpressade juicer. Det är rätt jobbigt speciellt dag1 men man mår som en prinsessa efteråt. Även hyn och håret blir mycket finare. Det är viktigt att följa sin fastekur ordentligt så att man får i sig den vätska och vitaminer man behöver - och det handlar inte om att svälta sig. Tycker att du ska fråga på hälsokosten, de vet och kan rekomendera vilken kur som skulle vara bra just för dig fall du vill prova.

• Anonym (lisa)

MissXXX: tack för tipset!

anonym (fasta): tack!
    tänkte på en sak bara, kan det vara farligt att fasta om man försöker få barn?

• Anonym (Fasta)

Vet inte, men skulle inte tro att det är något som skadar. Följer man en riktig fastekur så får man ju i sig det som kroppen behöver av vitaminer och mineraler. Och sen hadlar det ju inte om en lång tid utan bara under några dagar.

Svar på tråden hur får man bort fettet i ansiktet??