• Dolphingirl

Stokke Sleepi

Jag är lite inne på at köpa en Stokke Sleepi. Tycker det verkar ganska smidigt att kunna ha samma säng så länge, dessutom lite annorlunda.

Är det nån här med erfarenhet av den? Är den så praktisk som den ser ut? Är det värt pengarna?

Nån sa att det måste vara jobbigt med lakan och så eftersom den är rund. Hur upplever ni det? Är det egentligen ett problem?

Jag vill gärna veta alla för och nackdelar innan jag bestämmer mig.

Tack!

BF 080801, Halmstad
  • Svar på tråden Stokke Sleepi
  • Gela O

Vi har en sådan, som vi köpte till sonen född 2002.

Den är snygg, inga problem att bädda den, den är ju inte cirkelrund. Fungerar utmärkt med vanliga lakan. Plastad frotté medföljer, med samma form som madrassen.

Dock använde vi den inte längre än en "vanlig" spjälsäng, ska man göra en juniorsäng av den får man köpa fler delar.
    Det är ganska praktiskt att kunna ta bort en del av långsidan, men det är ju inte unikt för denna säng.

Vi gillade sängen, den är en snygg möbel, men med tanke på att man får tio st IKEA-sängar för samma pris så tycker jag inte att man kan kalla den prisvärd.

• LJL

Vi har den till vår son och har köpt en till till lillasyster. Jag tycker att den varit mkt bra hittills men min son är bara 15 mån så vi använder den fortfarande som spjälsäng.
    Att bädda med lakan har inte varit något problem men spjälsängsskydden är inte gjorda för runda sängar. Vi har hafft två olika och det har sett bra ut ändå.
    Om den är värd pengarna vet jag inte, jag börjar bli orolig att jag ska lessna på den och att den blir otymplig när man bygger ut den.
    Men både som vagga och spjälsäng tycker jag den är toppen!

Svar på tråden Stokke Sleepi