• koikoj

Barnklädesbutiker i Lund?

Imorgon blir det en tur ner till Lund för lite shopping, jag skulle vilja ha lite tips på vilka barnklädesbutiker det finns ? Och gärna om ni vet vilka märken de säljer?!

• Svar på tråden Barnklädesbutiker i Lund?
  • ishacka

Harmoni barn www.harmonibarn-butik.nu/ på st Södergatan har Katvig, Molo och märken i den stilen.
    Annars är det väl det "gamla vanliga" Po.p, Lindex, HM osv
    Något särskilt du vill veta/letar efter?

• koikoj
    ishacka skrev 2008-03-27 18:53:14 följande:
    Harmoni barn www.harmonibarn-butik.nu/ på st Södergatan har Katvig, Molo och märken i den stilen.Annars är det väl det "gamla vanliga" Po.p, Lindex, HM osvNågot särskilt du vill veta/letar efter?
    Harmoni låter bra, har bara varit i den i Malmö hur är butiken i Lund om man jämför? Lika liten, men fullproppad med kläder?

Annars söker jag gärna danska barnkläder, någon jag pratade med sa något om någon butik som heter "barnsligt" något som du känner igen?
  • Tygtiiger

I lund är den större än i malmö och trevligare. Barnsligt ligger på bytaregränd (nära stationen), de är ok, har lite katvig och spöket laban, esprit etc. Harmoni barn har mer av de roliga danska märkena (småfolk etc). Ett par butiker ifrån harmoni barn, på samma gata, finns ett ekologiskt fik som säljer mjuka fina kläder i ekobomull till bra pris!

PoP finns ju också.

Det ligger någon liten barnklädesbutik på en av gågatorna (gråbrödersgatan??)också men den har jag aldrig varit inne i.

Rabalder har en del barnkläder, bra kvalitet och rätt neutrala, användbara byxor, lite nedtonat amerikanskt sportigt, typ. Och man kan hitta ytterkläder från nanook mfl på naturkompaniet nere vid stationen (nära lagerhaus).

• koikoj

Supermycket tack för svaren, då har jag mer koll på läget. Blir nog en bra shoppingdag :)

Svar på tråden Barnklädesbutiker i Lund?