• miliasmamma

Rörmokare!! Vad kostar det?

Jag ska renovera ett badrum och undrar vad det kostar att anlita rörmokare. Dels gäller det att dra om ett par rör, men jag måste även ta ner fjärrvärmen som sitter inne i badrummet. Känns som pengarna bara kommer rulla i väg vad gäller detta, någon som har en aning om vad det kan gå på?

• Svar på tråden Rörmokare!! Vad kostar det?
  • jenni84

haha glömde....du kan juh ta in en röris för att beräkna och titta på jobbet först så får du kostnad av honom

• Tindras äiti

vitt kostar d ca 520 kr tim + moms
    e du säker på att d e fjärrvärme i badrummet?
    d sitter nämligen inte där d måste va vanliga värmen du menar!?fjärrvärmen sitter i apparatrummet.
    min sambo e rörläggare.

• jummie

Glöm inte "start avgiften" det kostar ju en slant innan de ens har börjat jobba sen så ligger det väl kring 500 kr i timmen. Kan tänka mig att det är nån dags jobb á 8 timmar.

• miliasmamma

Behållaren för fjärrvärmen sitter i badrummet.. känns som att det kommer dra upp kostnaden en hel del :(

• Tindras äiti

ok a d har min sambo ingen aning om va d kan kosta men d kommer att dra i väg för offtast gör inte rörläggan sånt , utan du kommer behöva ha dit en licensierad svetsare för att få ner d systemet .d e väldigt ovanligt att d sitter i badrummet sånt.

miliasmamma skrev 2008-03-27 19:56:19 följande:
    Behållaren för fjärrvärmen sitter i badrummet.. känns som att det kommer dra upp kostnaden en hel del :(
  • miliasmamma

Okej, fast jag ska ju bara ta ner den under tiden jag renoverar badrummet. Den ska sättas upp igen oxå (ännu dyrare!). Såhär ser det ut ungefär, inte just detta badrum det gäller, men det sitter på ungefär samma sätt.

farm1.pics.objektdata.se/pic/pic.dll/image&sizex=550

• miliasmamma

Ja, jag förstår inte heller varför dom satte det i badrummet faktiskt. Har hur mycket utrymme som helst för det i hallen exempelvis, men men.. Var tydligen bara ett år sedan de kopplade in fjärrvärme, jag hade definitivt passat på att renovera badrummet i samma veva som det sattes in.. men men.

Svar på tråden Rörmokare!! Vad kostar det?