Barn med högt CRP!!Titta hit!!
har ditt barn högt Crp???Hur högt??O varför???
min dotter har 80 o det bör ligga på max 20!!!Ska t barnläkaren imorg ....hon har haft högt nu ett par månader!!
har ditt barn högt Crp???Hur högt??O varför???
min dotter har 80 o det bör ligga på max 20!!!Ska t barnläkaren imorg ....hon har haft högt nu ett par månader!!
80 är ju högt men inte extremt högt
har de inte utrett det tidigare tots att det är högt?
mår hon dåligt då?
hon har fått pc kurer innan då hon hostat o varit dålig som högst har det legat på 143, när hon va inne på barnkliniken sist va det uppe i 85 då fick hon nebunett m pulmicort o airomir för hostan som hon tog i 8 v...har hostat i totalt 5 mån..nu äntl e det bra!!O hon e pigg o glad växer så det knakar!!!
skönt att hon mår bra
vad rä det de ska utreda nu då?
glömde ju förresten att min dotter hade över 300 i crp en gång men då var hon så dålig
oj det va tok högt!! De ska kolla vad det kan vara somorsakar att hon har så högt crp har ngt typ av inflammation i kroppen vad vet de inte det kunde inte vara hostan sa de!!Har remuatism på pappans sida...vet inte e bara orolig o nervös..får se vad de säger..de skull kolla lymfkötlar o ul på mage ev röntgen sa läakren när jag pratade m henne.
vad hade din dotter för fel när hon hade så högt crp?
min dotter hade en infektion efter en operation då hennes crp var så högt
har de tagit prover för att kolla just reumatism dvs barnreumatism då, typ vanlig sänka o reumaprover?
det var faktiskt just det jag funderade på då jag läste din trådstart
Min dotter hade ett CRP som låg runt 100 i drygt 9 månader, trots olika mediciner blev hon inte bra men till slut så fick hon rätt diagnos och behandling och nu har hon normalt CRP (med mediciner). Hon har en sjukdom som heter Langerhans Cell Histiocytos och behandlas med cytostatika och kortison. www.histiocytos.se
Hoppas att de hittar vad som är fel med din dotter för det är jobbigt att inte veta. Har hon några andra symtom eller bara högt CRP?
va på barnkliniken idag o de klämde kände o lyssnade på henne...allt va bra, de tog mer blodprov påhenne så man söker efter vart inflammationen kan vara!!Tar dock ca v innan vi få rveta!! de pratade om barnreumatism!!
Hoppas att ni får ett svar snart så att hon får må bra, det är inte kul med barn som mår dåligt!
mary poppins
har grubblat o oroat mig hela natten tänkt pådin dotter o min!!Läste på en sida som du har som länk pådin press...mådde bara sämre efteråt tyvärr trodde jag va stark!!!
men måste fråga dig hur ni upptäkte det hela???Va hon hängig??febrig???symptom m.m.
mary P
hade hon andra höga värden????snabbsänkan tex?